zwangerschapsbal

Hallo Dames,
Ik zit op het mement nog op het forum "zwanger worden". Dinsdag is mijn NOD en hoop toch snel door te kunnen naar dit forum. Nou heb ik een vraag over de zwangerschapsbal (lange ketting met bal met rustgevend geluidje voor je ongeboren baby). Ik roep al jaren dat als ik eenmaal zwanger ben een zwangerschapsbal wil.
Nou hoor je ook met de regelmaat dat het zelfs helemaal niet goed is. Nou ben ik iemand die geloofd dat het zeker wel goed kan zijn zolang je na maten je zwangerschap de bal laat zakken.
Nou wil ik van jullie weten of er hier iemand is die er ook een heeft of heeft gehad.

Liefs, Ank
 
ja,ik heb ook wel eens gehoord dat het een stuitligging zou kunnen veroorzaken doordat je kindje naar het geluid toe draait.ik weet het niet hoor,als dat zo was zouden ze het toch al uit de schappen hebben gehaald in de baby-zaken?zal vast wel iets te vinden zijn op internet hierover denk ik.

groetjes claudia
 
Ik kreeg van mijn moeder ook zo'n balletje, en na wat rondgesurft te hebben op internet heb ik toch besloten het te ruilen.
Er doen zoveel verschillende verhalen de ronde.
De een zegt dat het een stuitligging kan veroorzaken de ander zegt dat het voor het kindje zelf ook heel slecht is omdat het vruchtwater het geluid erg versterkt en het daardoor heel irritant voor dekleine kan zijn.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven, maar voor de zekerheid toch maar teruggedaan.

En wat claudia zei over dat ze het dan wel uit de schappen zouden halen...
Dekbedjes zijn ook nog steeds te koop in die winkels, en die worden toch echt sterk afgeraden...
Dus op die winkels kun je ook niet meer echt vertrouwen...

Volg je gevoel denk ik..

groetjes petra
 
Bedankt voor je reactie Petra.
Ik ben een kluns op het net dus vind het altijd moeilijk om iets te vinden. Weet je misschien nog wat sites waar jij hebt gekeken?

Groetjes, Ank
 
Ik heb zelf ook zo'n zwangerschapsballetje gekocht. Ik hoorde ook van verschillende dat je baby dan in stuit kan gaan liggen.
Vorige week had ik een afspraak bij de VK en heb het nagevraagd en volgens haar is het allemaal onzin en als ik het balletje wil dragen moet ik het gewoon doen.
Wel is aan te raden om vanaf de 7 maanden deze af te doen zodat de baby kan gaan indalen.

Groetjes Suzanne
 
Hallo Ank,
Ik denk dat babies in de buik erg gevoelig zijn voor geluiden. Ik heb toevallig vandaag een hartfilmpje moeten doen (gelukkig was alles oke)en we zagen heel duidelijk dat het hartje sneller ging kloppen als ik pratte. Toen mijn andere zoon binnen kwam en met zijn hoge stemmetje ging praten ging het hartje van de baby ook sneller.
Ik heb het balletje nooit gekocht, ook vind ik het wel leuk staan. Gewoonweg omdat ik het niet vertrouwd.
Groetjes Julia
 
Terug
Bovenaan