zwangerschapsbal

Hallo dames,

Ik heb van m'n moeder een heel leuk cadeautje gekregen, een zwangerschapsbal. Ik heb altijd al gezegd dat ik er een wil als ik zwanger ben maar heb even getwijfeld. Ik heb het na gevraagd bij m'n vk. en die zei dat het geen kwaad kan. Er zijn veel verhalen rond gegaan dat je er een stuitligging mee kan veroorzaken maar als je het op de goede manier gebruikt kan het geen kwaad. Aan het einde van je zwangerschap moet je hem gewoon helemaal laag hebben hangen.
Zijn er meer meiden die er een hebben hier of er een willen????? Ik vind het ook heel leuk staan.
Ik ben pas drie maanden dus de baby kan het nog niet horen. Ik draag hem al wel gewoon omdat ik het mooi vind en ook omdat het een cadeautje is voor m'n zwangerschap.

Liefs, Ank
 
hihi, kan stuitligging veroorzaken??
omdat het kindje bij het geluid wil blijven.
ik dacht ook even dat t misschien aan mijn hartslag lag dat het kindje niet wilde draaien (klonk me wel een soort van romantisch in de oren). uiteindelijk is ie in het ziekenhuis gedraaid met 36 wk en het bleek gewoon een fysiologisch iets: hij of zij kon niet zelf doordraaien omdat het hoofdje tussen mijn ribben vastzat (nou ja, VAST, iets hield t vanzelf-draaien tegen).
als het kindje ruimte heeft buitelt het vanzelf naar beneden ivm de zwaartekracht, ik kan me niet voorstellen dat een tingeltangeltje dat kan tegenhouden! Andersom zou je dan verwachten dat het aan te raden zou zijn voor stuitkindjes om zo'n balletje laag op je buik te hebben hangen. Nee hoor, ik geloof er niks van...

hij of zij vindt t vast een fijn geluidje, dat kan ik me wel voorstellen.

fijne zwangerschap!
 
Nee, ik ga niet zo'n bal dragen.Vind het eerlijk gezegd nogal ouderwets.Wat ik wel ga doen is elke dag een cd met kinderliedjes draaien.Kijken of hij/zij het herkent na de geboorte.

Groeten Sanna (11wk+3dg)
 
Mijn vorige berichtje was wat kort hij ging niet helemaal goed.

Ik heb hem van mijn zusje gekregen, had al voordat ik zwanger was gezegd dat ik dat heel leuk vind alleen is het volgens mij is het een traditie dat je die van iemand krijgt en niet zelf koopt.
 
Ik heb er ook eentje om, vanaf ongeveer 5 maanden omdat de baby dan zou kunnen horen.
Hij maakt een leuk geluidje en vindt het ook wel leuk staan. Of de baby het ook leuk vindt weet ik niet, dat hoop ik dan maar...

Ik draag hem niet elke dag (ook afhankelijk van wat ik aan het doen ben en wat voor kleding ik draag) en ik draag hem wel laag op mijn buik. Inmiddels is die buik van een behoorlijk formaat en is het touwtje dus erg lang geworden, waardoor ik uit moet kijken dat ik er niet mee blijf hangen. Dus dat is wel iets om even mee op te letten. Verder kan het volgens mij niet veel kwaad.

Groeten,

N.
NB: Ik ben inmiddels 40 wkn en mijn kleine ligt al vanaf week 33 in hoofdligging.
 
hoi ank.
ik draag geen zw.schapsbal. en mijn kindje ligt al vanaf het begin in een stuit. ik denk dat het niks te maken heeft met die bal. De kleine doet toch wat ie wil en wat ie het fijnste vindt.
gr. v sandy
 
Wat ik hierover begrepen heb is dat je baby soms wakker kan schrikken van het geluid. Het is geen regelmatig of constant geluid namelijk. Als je een tijdje stil ligt of stil zit en plots hoort je baby dat ding, dan kan ik me voorstellen dat hij of zij ervan schrikt.

Terwijl luisteren naar een cd meer regelmatig is.

ik vind het zelf logisch klinken, daarom heb ik dat ding maar niet aangeschaft. Heb meer het idee dat het voor jezelf iets moois is en romantisch, maar denk niet echt dat het toegevoegde waarde heeft voor de kleine.

Dat is de reden waarom ik ervoor koos zo'n ding niet te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan