zwangerschapsbuik en een grote kleding maat

Hallo dames,

ik heb in mijn kleren maat 50/52 omdat iedereen dus gewend is datik een buik heb valt het dus helemaal niet op dat mijn buik nu dikker is door de zwangerschap.
ik draag nog steeds mijn gewone kleren en die zitten natuurlijk wel wat strakker maar omdat ik normaal wijde kleren draag valt dit niet op.
wie heeft hier ervaringe mee????
wanneer werd jullie  buik echt een mooie zwangerschapsbuik. Aangezien ik nu een keer trots kan zijn op mijn buik wil ik natuurlijk niet deze kans laten schieten.

 
Ik ben nu 25+3 en nu zie je mijn buik echt goed. Gisteren is voor het eerst iemand voor me opgestaan in de tram...een mijlpaal ha ha. Ik geloof dat je het bij mij rond 20 wk écht ging zien....voor de buitenstaanders dan, want ik vond al heel snel dat ik een buik had.

Hopelijk wordt jouw buik nu ook snel goed zichtbaar!

Groetjes
 
Bij mij duurde het bij de eerste zwangerschap ook erg lang voordat het voor de buitenwereld zichbaar werd. Er kwamen al regelmatig mensen vragen of alles wel goed ging!! Erg frustrerend. Ik was dan ook 12 kilo afgevallen en paste nog erg lang in mijn eigen spul. Totdat een vriedin mij overhaalde om zws kleding te kopen, toen kon ik zelf ook ineens goed zien dat ik al een ronde zws-buik had.
Bij deze zws gaat alles een stuk vlotter, ik paste met 14 weken al niet meer in mijn eigen spullen (vooral broeken dan omdat mijn shirts niet erg strak zijn) en ben nu met bijna 27 weken al net zo dik als bij de vorige met 34 weken. Ik heb nog wel moeite met het dikker worden, ondanks dat het toch echt een mooi rond zws buikje is.
 
Hoi Nancy,
Ik zit met hetzelfde "probleem"! Bovendien is dit de derde zwangerschap en is mijn buik van de vorige twee al behoorlijk opgerekt. Nog een bijkomend iets is dat ook mijn cupmaar geen AA is... Dus voordat mijn buik echt verder als de rest uitsteekt, gaan er wel een weekje of 20 a 25 voorbij! Wel had en heb ik al snel positiekleren aan, omdat je zelf natuurlijk wel voelt dat deze buik anders is dan de "gewone" buik.
Maar goed, we doen het uiteindelijk niet voor de buik, maar voor het resultaat!
Groetjes!
 
Hoi Nancy,

Ik heb zelf ook kledingmaat 50/52, dus begrijp je toestand. Ik daarentegen paste al met 10 weken niet echt meer in mijn eigen kleding en dan vooral de broeken.
Bij mij zitten de kilo's netjes verdeeld dus kan je nu al echt zien dat er een flinke voetbal op mijn buik zit.
Vooral als je een zws band omdoet.

De mensen in mijn omgeving weten dat we zwanger zijn en krijg dan nu ook positief commentaar. Maar als je in de stad loopt en je hebt je jas dicht en eet een ijsje dan krijg je wel een hoop scheve blikken. Dus wat dat aangaat kan ik niet wachten tot ik het effect tuimelaartje heb (want dat zal het wel worden, alles hangt nu al van voren) dan heb je die blikken niet meer zo.

Op mijn werk zien ze het wel al allemaal. Ik heb gelukkig een handige buurvrouw dus die gaat in de kleren die nog wel passen een stuk tricot zetten, zodat ik wat langer in mijn kleding rond kan lopen want ik kan geen zwangerschapskleding vinden in mijn maat. Jij wel...... mag ik dan de tip waar ze dat verkopen.

Succes met je zwangerschap.
CAtelijne (14 weken en 3 dagen)
 
Hallo allemaal,

Ook ik hoor bij de "club" ik draag kledingmaat 56/58 en ben inmiddels in mijn 23ste week en mijn kleren passen allemaal nog goed. In het begin ben ik 6 kg afgevallen en inmiddels weer 1,5 kg aangekomen. Voorlopig zal mijn kleding nog wel passen en als dit niet meer het geval zou zijn zet mijn moeder zwangerschapsstukken in mijn broeken. Helaas is er geen zwangerschapskleding in de grote maten te koop. Wel kan je bij Ulla Popken in je nieuwe broek een zwangerschapsstuk laten zetten. Momenteel is bij mij nog niets van een zwangere buik te zien voor omstanders. Ook zien veel bekenden van mij er nog niets van en zien dus echt niet dat ik 5 maanden zwanger ben.

Groetjes Babette
22 w 4 d
 
Hoi,

Ik ben ook gewend om mijzelf helemaal in mijn kleding te verstoppen.
Ik ben op 6april bevallen van een zoon, Rico.

Rond de kerst was er nog nauwelijks te zien dat ik zwanger was(droeg mijn eigen broeken nog, maar daarna ging het heel snel, op 10 januari ben ik getrouwd en toen paste ik ze al niet meer.
Ik plaats hieronder een foto van mijn buik.
Als je er op klikt kun je zien hoe die was vlak voor de bevalling.
In de 34e week begon ik ineens heel trots te worden op mijn buik en maakte er elke week een foto vanhad ik nooit van mijzelf gedacht.

Nu ben ik alweer bezig om die achterblijvende kilo ´s eraf te krijgen.
Omdat ik tot de 26e week erg misselijk ben geweest kwam ik niet veel aan, daarna begon ik wel te groeien en vlak voor de bevalling was ik 20kg zwaarder geworden.
daar is 10 alweer weg maar die andere..........
 (deze foto was met 37 weken)

groetjes en zwangerse, Jeanette
 
Terug
Bovenaan