zwangerschapsbuik en een grote kleding maat

Jeetje meiden, dat is toch ook wat. Gewoon geen zwangerschapskleding te vinden voor jullie!
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit bij stil gestaan. Ik draag normaal gesproken maat 40 en vond het al lastig om leuke zwangerschapskleding te vinden. Wat mij vooral opviel was dat er bij ruim 20 jaar geleden, toen ik mijn eerste kreeg, weinig was veranderd aan de modellen.

Gelukkig heb ik een zus die de modevakschool heeft gedaan, dus die kan naar eigen ontwerp voor mij echt leuke kleding maken. Want je wilt er toch leuk/apart bij blijven lopen niet?  

Eerlijk gezegd vind ik het gemis aan zwangerschapskleding voor de grotere maten een groot hiaat in het modeaanbod. Ik kan me voorstellen dat jullie snakken naar adressen. Ik zal in elk geval her en der eens navraag doen. Als ik wat ontdek, meld ik het gelijk!
In elk geval, geniet van jullie zwangerschap, en laat die buik maar zien hoor!!!!! Er is gewoon niets mooiers!

groeten, Anita
 
Hoi,

ik heb maat 46/48, als ik kleding in de winkel koop. Als ik ze zelf maak heb ik maat 48/50 afhankelijk van t patroon en t blad waar t patroon in staat.
Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen en bij mij zie je nog niets, ben door minder trek en dus minder eten 6 kilo afgevallen. Merk aan 1 broek wel dat ie wat strakker zit, maar verder is nergens aan te zien dat ik zwanger ben.
Mijn zus (48/50 soms 52) is nu van de 2e zwanger maar zij heeft zowel bij de 1e als de 2e vrij lang haar eigen kleding gedragen en je zag bij haar pas met 5 maanden dat ze zwanger was, bij de 2e was dat wel iets eerder.
Ik verwacht dus ook dat je t bij pas over een maand of 2 zal zien en anders probeer ik we zo te kleden dat t te zien is, want pronken met je buik mag als je zwanger ben.

Denk wel dat t lastig is om zwangerschapskleding te vinden bij grotere maten, eigenlijk belachelijk, net of je t dan niet nodig heb. Ik kan maat 46 of 48 positie mode van miss etam nog aan, maar groter gaan ze niet. Ben ook wel van plan om zelf maar t een en ander te maken, dan weet ik zeker dat t goed zit. En van mijn zus kan ik de kleren gebruiken want die is in juli uitgerekend, maar veel zal wel iets te ruim zijn.

Iedereen succes met t vinden van kleren en anders misschien toch iemand vinden die handig is op de naaimachine of zelf proberen iets te maken, een broek is niet moeilijk als er een 'aangeknipte' buik aan zit (is patroon met buik er in verwerkt en dan hoef je geen appart stuk er tussen te zetten)

Anneke
 
Hoi,

Ook ik behoor tot de 'big mama's "!!
Heb normaal broekmaat 48 en heb 2 zwangerschapsbroeken bij miss etam gekocht,
de ene broek kan ik al weken niet meer aan, de andere sinds vorige week. Ter verduidelijking ik ben nu 37 wk.
Zelf heb ik , net als bij mijn eerste zwangerschap, een broek in 3 maten groter besteld (bij bv otto, neckermann, wehkamp) en deze ingenomen. Iedere keer weer een stukje losser maken in de loop vd zwangerschap
Het bevalt mij goed op deze manier.
Daarnaast draag ik ook een buikband.
Bij mij zag je juist heel snel dat ik zwanger was, kom metname op mijn buik aan. Met 6mnd heb ik al de vraag gekregen of het binnenkort al komt, dat is weer de andere kant.

Als je via bv vindex of ebay of marktplaats gaan zoeken naar zwangerschapsmode kom je ook wel sites tegen met grote maten hoor.
Ik zag het zelf te laat, had toen al het één en ander in huis en had niets meer nodig.

Maar ik ben het zeker met je eens, het is gewoon raar dat er geen standaard positiekleiding is in onze maat.

Groetjes en succes met zoeken
Mosy
 
Hoi zwanger met een grote maat
Er is een online winkel met positie mode die tot maat 62 gaat!! Zowel broeken als shirts.
http://www.lisz.nl
En dan heb je ook nog de winkel It's Time deze zit in Apeldoorn en Amersfoort en gaat qua broeken tot maat 56. Helaas voor shirts e.d. gaan ze maar tot 46.
Tip ga eens kijken op Marlon's grote maten mode. Een leuke site, met adreslijsten per provincie en online-winkels. En een heel leuk forum voor de volslankere vrouw (of man), waar je voor iedere vraag of als je gewoon iets kwijt wilt terecht kan. Net als hier dus.
Succes ermee en allemaal  een fijne zws gewenst!!
 
Hoi allemaal,

Normaal draag ik maat 48, maar omdat ik vrij forse bovenbenen heb koop ik soms broeken in maat 50. Dan ook nog eens cupje 85 G!! Normaal heb ik in verhouding wel een slanke taille.
Ik ben nu 25 weken zwanger van de derde. Bij de oudste twee (nu 7 en 9 jaar) droeg ik voornamelijk wijde "tenten". Gelukkig is de mode nu anders. Sinds mijn 16e  week loop ik dan ook met buikbanden en wikkelvestjes mijn buik te showen, heerlijk!!!! Broeken kopen is wat lastiger. De broeken in maat 48 van Miss Etam passen meestal wel. Verder ben ik zelf ook handig en heb (zoals meerdere van jullie al schrijven) een tricotstuk in mijn (oude) bestaande broeken gezet. Je hebt ongeveer een halve meter tricotribboord  nodig, een stuk knoopsgatenelastiek en twee knopen. In een half uurtje is het klusje klaar. Een handige moeder, buurvrouw, vriendin etc. kan wellicht uitkomst bieden als je zelf minder handig bent!! Buikbanden zijn echt ideaal en een t-shirt past al gauw. Daaroverheen een bloes als jasje, en pronken maar!! Geniet allemaal van jullie zwangerschap!!!

Groetjes, Hille
 
Hallo dames

Ik had zelf maat 52/54 ben echter dmv een maagband al 25 kilo afgevallen en heb nu maat 46/48 en nu heb ik dus een jaar tussen pauze voor een baby. Ik ben nu 6 weken en 2 dagen. En ik ben inmiddels al ander halve kilo afgevallen. Wat eigenlijk niet goed is. Ik mocht van de dokter niet meer afvallen, omdat het kindje zich anders voed met mijn afvalstoffen(vet) en daar zit niets in waar het kindje van kan groeien en ontwikkelen. Ik moet dus proberen op gewicht te blijven.
Voorloppig zal ik dus nog wel alles aan kunnen. Vooral omdat een heleboel spullen wat wijder zijn. Mijn moeder heeft ze naar mate ik afviel wel ingenomen, maar ze zijn nog steeds wat te groot. Ik heb nu wel dat ik broeken in maat 46 liever niet meer aanheb, ze passen nog wel, maar het geeft toch een druk op mijn onderbuik.
Ik wist trouwens niet dan zwangerschaps kleding in de grotere maten zo moeilijk te vinden was. Maar als ik ergens iets tegen kom laat ik het jullie zeker weten.

Groetjes Doortje
 
Hoi,

Ik mag dan maat 40/42 hebben, maar probleem is niet veel minder. Ik ben bijna 4 maanden zwanger en je ziet nauwelijks wat. Ikmoet echt goed kijken als ik in de spiegel kijk. Ook zwangerschapskleren kopen is voor elke maat niet leuk. Ik heb al wel rondgekeken en alles lijkt op elkaar of het zijn kleren voor 50+. Dus aan de ene kant hoop ik dat het nog een poos duurt voordat ik zwangerschapskleren hoef te dragen.

Jessica
 
Terug
Bovenaan