Zwangerschapscomplicaties

Hallo,
Ik ben zwanger van de eerste, ben rond 17 december uitgerekend, en heb nu last van zwangerschapscomplicaties. Ik had een cyste op m'n eierstok, die is gegeven moment gaan draaien (deed gruwelijk veel pijn) en die is dezelfde dag dmv een spoedoperatie weggehaald. Hij was toen 7 cm x 11 cm. Tijdens de operatie vond de dokter nog een drietal vleesbomen en mijn baarmoeder schijnt af te wijken, van vorm. Meer info krijg ik op 28 juli, omdat een eerdere controle afspraak door het ziekenhuis verprutst is, we weten nu nog niet veel meer dan dit. Ofwel dit is een lange en onzekere maand voor ons.
Wel weet ik inmiddels dat ik niet meer thuis mag bevallen, en ik sta onder toezicht van het ziekenhuis nu. Ik was benieuwd, zijn er hier meerderen die deze complicaties allemaal gehad hebben? Zo ja, hoe verliep jullie bevalling en de communicatie met het ziekenhuis over de complicaties?

Hey Mamegoma,

Jeetje, wat een heftig verhaal! En wat slecht van het ziekenhuis dat ze je nu een maand in die onwijze onzekerheid rond laten lopen zeg!! Heel veel succes komende tijd!

Nou ik heb mijn zegje gedaan, de gyn was zelf ook wel verbaasd dat het zo gelopen was allemaal, maar heeft alles keurig uitgelegd. Er is een klein stukje eierstok weggenomen met het verwijderen van de cyste, maar de eierstok doet het nog wel gelukkig. De vleesboompjes zijn zogeheten subsereuze myomen en kunnen gelukkig weinig kwaad. En dan de baarmoeder, ik heb een uterus bicornis, ofwel een tweehoornige baarmoeder. Het heeft de vorm van een hartje als het ware, en het kán gebeuren dat de kleine in een later stadium in een stuit komt te liggen of een groeiachterstand krijgt, omdat ik niet zoveel ruimte in mijn baarmoeder heb, dus een keizersnede kan ik in ieder geval in mijn achterhoofd houden straks.
Ik blijf nu onder strikte controle staan en verder kan ik niet veel anders doen dan afwachten. Onze kleine heeft al moeiteloos een operatie doorstaan en loopt al sinds 18 weken vrolijk te schoppen en alles, dus er zit leven genoeg in ;-)

Ik vraag me alleen af of er meerdere vrouwen zijn met cystes, vleesbomen èn een afwijkende baarmoeder, en hoe hun bevallingen zijn gegaan. Zo veel kom je dit niet tegen geloof ik...

Terug
Bovenaan