Zwangerschapscursus

<p>Hallo dames, </p><p>Ik vroeg me af of iedereen een zwangerschapscursus heeft gehad. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en wilde al een tijd geleden cursus of iets volgen. Maar totaal geen tijd voor gehad. Ik heb er nu wel tijd voor, maar aangezien ik nog maar een paar weken moet.. Heeft het dan nog wel zin? </p>

Wat voor een soort zwangerschapscursus zat je aan te denken dan? Mij lijkt dat je al te laat bent, je kindje kan ongeveer elk moment al komen..

Misschien dat je ergens een ééndaagse cursus kan vinden die dan ook op zeer korte termijn plek heeft. De meeste cursussen bestaan namelijk uit meerdere dagen/lessen waardoor je er al snel meerdere weken mee zoet bent. Wellicht kan je op internet/youtube nog het e.e.a. vinden betreft ademhaling en puffen! :)

Ik heb met 37 weken ( was ook aan de late kant) bij onze verloskundige een avond gehad over de bevalling wat je kunt verwachten als je thuis gaat bevallen en wat je moet doen als je weeen beginnen enz... niks over het puffen ofzo..
uiteindelijk met 41 w en 2 dagen bevallen op 4 maart van een zoontje... en ik kreeg tijdens de bevalling van de verloskundige hele goede ademhalingstips dus dat was wel fijn,,aangezien ik wat in paniek raakte omdat zo snel ging ..
weet niet of ze via jouw verloskundige praktijk zo avonden organiseren..?
succes met de laatste loodjes 

Ik weet niet of je nog een plekje kan vinden, ik ging met 27 weken op zoek (nu 33) en alles zat vol!! Maar je kunt het proberen natuurlijk.
ik doe nu een cursus online via onlinegeboorte academie, is vooral informerend over wat je kan verwachten en niet echt ademhaling ofzo. 

In een aantal ziekenhuizen hebben ze ook een voorlichtingsavond over bevallen. Mss bij jou in de buurt ook nog op zeer korte termijn?
Zelf een eendaagse gedaan. Daar vooral geleerd om jezelf een soort van ontspannen te houden. Geen stress hebben, en vertrouwen in wat je lichaam gaat doen.
Zorg dat je nu klaar hebt liggen wat je eventueel mee moet naar t ziekenhuis. Telefoonnummers ingeprogrammeert.  Zo dat je dat niet moet gaan regelen tussen de weeën door.  Dan kan jij je op jezelf en de komst van het kindje focussen, want dat is echt t enige waar jij je bezig mee gaat houden. De rest in aan de papa, VK, kraamzorg enzo.
Je kan t meis

Ik zie ook wat reacties over puffen enzo. 
Puffen kun je niet echt leren vooraf (aldus mijn cursus) 
Kwa ademhaling, tja blijf rustig. En adem goed diep in en uit. Houd daar je controle op. Beetje Joga achtig

Terug
Bovenaan