Zwangerschapscursus

Ja ik ben dus ook bang dat ik plots in paniek raak en daardoor verkeerd ga ademhalen ofzo. En ik heb idd ook rond gekeken voor een eendaagse cursus, maar wordt lastig vanwege vakantie. 
Ik word maandag gebeld voor informatie, dus gewoon even geduld hebben. Maar ondertussen zat ik dus te denken van, is zo'n cursus dus wel echt nodig?
Ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die zijn bevallen zonder cursus toch??

Inmiddels 3x bevallen en nooit een cursus gedaan. Denk ook niet dat ik echt iets gemist heb eerlijk gezegd. Hoor zo vaak dat mensen tijdens de bevalling ineens alles vergeten zijn wat ze op de cursus hebben geleerd. Tijdens de weeen geeft je VK je voldoende aanwijzingen. Gewoon rustig en ontspannen blijven. Door je neus inademen en mond uitademen werkte bij mij erg goed. Eventueel lekker in bad gaan. Je kunt het??

Wij mij hielp tijdens de bevalling is naar de pijn toe ademen. Klinkt heel zweverig, maar het helpt. De pijn zit onderin. Als je daar ook je adem naartoe laat gaan, dan kun je nooit (heel) hoog ademen en dus ook niet gaan hyperventileren. Ik geloof niet dat ik met 37 weken nog een cursus zou gaan doen. Het kan nog 5 weken duren voor je gaat bevallen, maar het kan ook morgen al zijn. Veel succes in ieder geval! Er komt zo'n oerkracht in je vrij dat alles vanzelf gaat straks. Goed naar je lichaam luisteren!

Ik snap je wel...ik was vroeger bekend met hyperventilatie.. dus dat heb ik aangegeven toen de weeen begonnen en ik langzaam dus in paniek raakte maar de verloskundige en me vriend hebben mij echt geholpen om te focussen op me ademhaling tijdens me weeen...  dus op een gegeven moment lukte het me om rustig te blijven ( zover dat kan tijdens de bevalling )

Je kunt voor ademhaling/techniek ook even kletsen met een vriendin/zus/je vk zodat je wat voorbereid bent. Ik heb een boek gelezen wat me erg heeft geholpen: positief over bevallen (Millie Hill heet de schrijfster geloof ik). Krijg je ook veel vertrouwen van voor je bevalling. Daarmee leer je hoe je zelf regie kunt nemen in plaats van dat alles je maar 'overkomt'.

Ja ik geloof ook wel dat m'n vk goed zal begeleiden tijdens de bevalling. 
Maar ik dacht meer dat zo'n cursus wel handig kon zijn voor je ademhaling techniek. Voor het geval ik dus in paniek zal raken.
Maar idd gewoon goed naar je lichaam luisteren dus. 

Ik heb met 34 weken een 1daagse cursus gedaan! Maar wel al opgegeven rond 26 weken! Daarnaast volgde ik zwangerschapsyoga waardoor ik al ademhalingstechnieken had geleerd! Dit kwam ook maar heel kort tijdens de cursus aan bod! Vooral mijn man vond de cursus erg nuttig!hij is niet van het lezen terwijl ik juist alle informatie al had gelezen!  

Terug
Bovenaan