zwangerschapscursus

Nou, vrijdag lag de brief in de bus!
De 14e mogen we beginnen met de puf cursus van Icare.
In totaal 9 bijeenkomsten + een terug kom dag.
Ben nu bijn 28 weken zwanger. Als de cursus begint 29 + 9 = 38 weken.
Kan net als alles goed gaat.

Groetjes

Ik ben afgelopen dinsdag met mn zwangerschaps yoga begonnen...
Had van te voren het idee dat het een beetje lachen en keten zou worden met daar omheen wat serieuze oefeningen...
Nou, had het mooi mis! Een en al serieuze bedoening... was ook nog eens de jongste en de enigste die al een kindje heeft...
En die oefeningen... moest steeds mn lach inhouden  Slecht ik weet het... Maar elke keer als we moesten ontspannen of onze aandacht op een bepaald lichaamsdeel moesten houden begon mn beeb salto's in mn buik te maken; hij/zij werd helemaal hyper van al die gekke bewegingen!

En nog huiswerk mee ook: dacht dat ik ff vrij was van studeren....
Ach er zit ook vast wel iets zinnigs bij, zoals die ontspanningsoefeningen (ben nogal slecht in ontspannen) en goede oefening geleerd  om de afvalstoffen uit je benen te laten "stromen"...
En natuurlijk de partner bijeenkomst; de masage technieken die mijn mannetje moet leren lijken me echt heerlijk (hij ziet het alleen niet zo zitten, veel te bang dat ie zn lach niet kan inhouden)

Ben benieuwd wat ze (de instructrice)  morgen voor mij in petto heeft...

Ik hou jullie op de hoogte,

Liefs Nika  

Korinne,

Ga me deze week opgeven voor zw.pilates in Hoorn (via de Omring). Volgens hen was er geen yoga in de buurt...??? Weet jij wel een yoga-adres, dan houd ik me aanbevolen.

Groetjes, Dee

Ik heb me ook opgegeven voor gym, verwacht er een der deze dagen een uitnodiging van.
Heb er wel zin in.

Groetjes ingeborg

Gisteren was de eerste bijeenkomst, was erg leuk,  8 dames met net zo'n dikke buik als ik hihi!

We hebben een 'handleiding' meegekregen voor de komende 8 bijeenkomsten. Bij de 7e + 8e bijeenkomst mogen de partners mee!!!

Was gisteren nog voorstellen, volgende week gaan we de 1e oefeningen doen.

Groetjes

Heb alweer de derde les yoga gehad en het wordt al leuker...
We hebben een groepje van 7 en het begint nu een gezellig groepje te worden.
Volgende week hebben we de eerste partner bijeenkomst en we mogen zelfs twee partners meenemen: dus als mn moeder zich goed genoeg voelt (ze is herstellende van kanker en chemo) dan neem ik moeder en vriend mee!!!
Heerlijk: twee mensen die leren hoe ze me moeten masseren en verwennen

Liefs Nika

Ik begin a.s. maandag met de zwangerschapsgym (fit rond je bevalling)
Heb er wel zin in, hoewel als ik mezelf al zo zie ben ik bang dat ik bepaalde oefeningen echt niet lang volhou hoor!!! Pffff begin aardig gammel te worden met het verweekte bekken.

Vorige keer heb ik ook deze cursus gedaan en heb er nog leuke contacten aan over gehouden.
Ben benieuwd nu.

Groetjes ingeborg

Hoi Dee...

een late reactie op jou berichtje.... Er zijn twee plaatsen in de binnenstad van Hoorn waar je yoga kunt doen. De ene reageert niet op mijn mail, dus daar weet ik niets zoveel van de andere heeft een website http://www.stretchenrelax.nl/index.htm.

Tina Holtjer (tinaholtjer@msn.com) geeft les aan de Kleine Oost 36   te Hoorn op woensdagavond van 19.00 tot 20.15 uur.

Ze werken daar met lessenkaarten. Een 10-lessenkaart kost € 80,-. Na deze 10 lessen kan je ook per keer betalen.

Zelf heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Op dit moment doe ik aan zwangerschapszwemmen in de Waterhoorn in Hoorn en dat bevalt mij eigenlijk erg goed...

Groeten Korrine

Terug
Bovenaan