Zwangerschapscursus

Dag allemaal!

Ik ben 9 april uitgerekend, dus nu 28 weken, en alles gaat er goed! Leuk om jullie posts te lezen, want ik ben nog niet bij een zwangerschapscursus geweest. Ik twijfel ook nog een beetje, omdat ik het gevoel heb dat ik mijn eigen gevoel gewoon moet volgen en dat zo'n cursus eigenlijk niet veel toevoegt....Ben benieuwd naar jullie mening en naar de tips die je op de cursus hebt gehad waar je echt iets aan hebt,

Groetjes!

Hoi!
Hier beginnen de cursussen allemaal rond de 20 weken al, dus je bent een beetje aan de late kant denk ik als je nu nog wil gaan beginnen.
Ik ben het wel met je eens dat je toch je eigen gevoel moet volgen en dat je toch zelf moet uitvinden wat je prettig vind. Zelf ben ik alleen bij de eerste naar zo'n cursus geweest, maar ze geven best wel info die ik niet had geweten als ik niet geweest was. Meer over hoe het verloopt, wat je lichaam doet enz.
Succes in elk geval met je keuze en het zal allemaal vast goedkomen (met of zonder cursus!!!)
Gr. Dabanne

Ik ben afgelopen woensdag gestart met de zwangerschapscursus, (nu 26w, 2d dus je kunt ook nog wel later beginnen zitten ook vrouwen bij die 29w zijn) en tot nu toe lijkt het me wel heel interessant. Ook omdat het mijn eerste is en ik nog niet heel veel van bepaalde dingen afweet.
Ik zou zeggen volg je gevoel, maar als je het wilt moet je wel snel beginnen.

Ik ben 2 keer na zwangerschapsgym geweest, vond het gewoon erg gezellig.
Aan hoe je weeen moest opvangen heb ik niets gehad want ik ademde heel anders maar wel vond ik dat ik goed geleerd had hoe je moest persen want je bent zo snel geneigt om naar je hoofd toe te persen waardoor je hoofd zowat explodeerd, je zou zelfs adertjes in je ogen daardoor kunnen laten springen en om de cursus hebben ze duidelijk uitgelegd hoe je het wel moest doen.
Dus daar heb ik wat van geleerd!
Bij ons beginnen ze zo rond 27/28 weken met de gym

Hi,

Wat ik begrepen heb, is juist een cursus volgen zeer zinvol. Ik weet niet of het je eerste kindje is? Want dan weet je totaal niks van bevallen en zo. het zijn overigens niet mijn woorden hoor!

Mijn yogalerares (ze kan soms belerend zijn) zegt steeds: Tja, die vrouwen die maar roepen dat het allemaal zo lang duurt en altijd maar zo klagen, die hebben vaak geen cursus gevolgd. Ze weten niet waar ze aan toe zijn.
Of het dus zo is, dat weet ik dus niet. Ik doe nu zelf voor de tweede keer yoga en krijg daar erg veel informatie. Verder kan je natuurlijk ook boeken lezen.

Maar ik zou zeker niet te lang wachten met aanmelden voor een cursus, want soms zijn er wachtlijsten.

Succes met je keuze.

gr. Tamara
(februari mama)

Hoi hoi,

Ik volg een cursus yoga en vind het erg prettig. Het gaat niet alleen maar over de bevalling, al krijg je daar natuurlijk wel informatie en oefeningen voor. Maar er zijn ook allerlei oefeningen voor kwaaltjes die je tijdens de zwangerschap kunt krijgen, bv rugpijn en maagzuur. En wat voor mij het belangrijkste is.....ik raak er helemaal ontspannen van. Dus wat mij betreft is het zeker een aanrader.

Groetjes,
Lieke

Ik vond het vooral gezellig, maar of ik er echt iets aan heb gehad...
De verloskundige heeft me uiteindelijk door de bevalling geholpen, aan haar tips had ik op dat moment het meest. Ook van de partnerles kreeg ik de slappe lach, de vaders zitten er dan toch een beetje sneu bij. Het enige waardevolle vond ik de informatie die je kreeg over de verschillende stadia van de bevalling, maar die kun je natuurlijk ook uit een boekje halen.
Ik snap alleen niet waarop ze het gym noemen, ik kwam de eerste les in joggingbroek de zaal binnen maar ik heb geen 1 oefening gedaan.
Nee, voor mij geen tweede keer. Ik zou zeggen, lekker vertrouwen op je eigen gevoel en lichaam dan komt het helemaal goed.

Dank jullie! Wel nuttig om dit zo te horen, ik lees natuurlijk wel boekjes enzo over de zwangerschap en de bevalling, want het is inderdaad mijn eerste. Ik ga er nog even over nadenken!

Terug
Bovenaan