Zwangerschapscursus

Hi Lonneke,

Ik ben zwanger van nummer 4 en doe nu voor de vierde keer yoga. Het heeft mij erg geholpen bij de bevallingen omdat je goed leert hoe je de weeen op kunt vangen en hoe je kunt ontspannen. Verder is het gewoon gezellig om een uurtje per week allemaal andere zwangere vrouwen te spreken.

Groeten,

Sandra

Hi, ik ben zwanger van de derde, en heb nog geen enkele keer een cursus gevolgd. Bij de eerste wel geprobeerd, maar na een halve les was ik er al uit dat het niks voor mij was, de groep lag me ook niet zo, moet ik eerlijk zeggen.

En, mijn bevallingen duurden heel kort, de eerste 4 uur, de tweede drie uur, gerekend vanaf de allereerste kramp. Gewoon thuis.

Natuurlijk is het wel leuk om andere zwangere vrouwen te ontmoeten, en even lekker helemaal met je zwangerschap bezig te zijn, das weer het voordeel. Gelukkig heb ik een paar vriendinnen die ook zwanger zijn, dus dit deel ik met hen.

Maar hoe je moet bevallen, dat kun je naar mijn idee niet in een cursus leren. Mijn bevallingen gingen helemaal vanzelf, en ik wist intuitief wat de bedoeling was. Verder helpt je vk je ook nog.

Ik heb de cursus mensendieck bij mijn eerste echt wel als nuttig ervaren. Je leert er hoe je in je weeen mee moet gaan ,en welke spieren/houding je tijdens het persen aan kunt nemen.
Ik zou wel vragen aan je vk, of zij je duidelijk wil coachen, zeker als je geen cursus hebt gedaan.

Ik ga dinsdag beginnen met yoga, ik had met 19 weken al een proefles gevolgd, maar toen had ik echt het gevoel dat ik voor de "kat zijn viool" zat, want je zag nog niks en ik voelde me totaal niet zwanger.
De lerares is idd wat belerend en het heeft niets van sport weg, dat vind ik wel jammer. Belangrijkste reden voor mij om te gaan is omdat ik in het verleden vaak heb gehyperventileerd en ik mijn ademhalingscontrole weer wil opfrissen. Bij onze cursus kun je in principe in elke week instromen, we hebben geen vaste club, dit is in Leiderdorp, ik weet niet waar jij woont?

Ik zou zeggen: bedenk waarom je zou willen gymmen/yoga-en en of je dan wilt gaan.

Hoi,

ik ga nu geen cursus doen, geen idee waar ik de tijd / energie vanaf zou moeten halen. De cursussen vallen hier eigenlijk allemaal aan het begin van de week en dan werk ik. Een vroeg tijdstip (half 7) haal ik niet aangezien ik Tijn nog bortsvoeding geef en laat (half 9) red ik zelf niet als ik de volgende dag niet kan blijven liggen. Heb m vorig jaar wel gedaan en denk dat eea nog wel is blijven hangen (ook omdat het nog maar zo kort geleden is). Ik heb er toen wel wat aan gehad, al viel het ook wel een beetje tegen. Het was in ieder geval een leuke groep en erg leuk om ervaringen te kunnen delen (nu nog, we komen zo'n 2 keer per jaar bij elkaar) en vond het stukje theorie, ook voor mn man, wel erg fijn. Ademhalen heb ik helaas niets aan gehad, maar dat zal wel door mn niet zo erg prettige bevalling komen...

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan