Zwangerschapscursus

Hi ladies,
Ik ben even benieuwd wie van jullie allemaal een zwangerschapscursus gaan doen of er al mee bezig zijn. Ikzelf heb er niet zo'n behoefte aan. Ik wilde wel inschrijven voor iets over borstvoeding maar daarvoor was geen plaats. Maar ik neem toch aan dat ik het ook allemaal wel kan redden zonder cursussen te volgen..

Hoi

ik zat er eignelijk ook niet op te wachten!
Gym leek me niks, hoorde ook verhalen van mensen dat het meer kletsen was met andere zwangeren dan dat je er echt wat aan had. Dan had je nog yoga, ken 1 iemand die dat heeft gedaan en zij vond het wel wat. En ik zelf doe Haptotherapie. Het is maar net wat bij jou past. Ik zag niks in groepsverband dus wilde iets persoonlijkers. En bij hapto gaat je man/vriend altijd mee en is maar 5 a 6 x, je leerd met je baby spelen in je buik en ze kijken naar je houding en maken je bewust van je lichaam, zodat je weet hoe je moet kunnen ontspannen tijdens de bevalling etc, en je man leerd jou daar dan ook bij helpen.
Zodat jullie het straks ook samen kunnen doen. bij gym gaat je man hooguit 1x mee en volgens mij meot je zelf wekelijks, maar daar ben ik niet zeker van.
Succes!

hoi,
ik ga ook niet naar zon zwangerschaps cursus ,heb er al 2 zonder gedaan en ze zijn er zonder problemen uitgekomen haha. ik doe nou nog wel zumba maar als dat te lastig word ga ik over naar bodybalance ook een soort yoga.

Ik ga niet naar zo'n pufcursus hoor hahaha. 6 jaar geleden wel gedaan, Samen bevallen, mocht mijn toenmalige man steeds mee. Maar nu weet ik dat ik het ook wel zonder kan haha.
Altijd is kortjakje ziek, weet ik nog steeds hahaha
Ik deedc nog zumba en wilde daarna zwangerfit doen, maar ja door omstandigheden gaat dat allemaal niet meer door.
Dus ach... ik laat het wel over me heen komen. En moet toch in het ziekenhuis bevallen en als ik het niet meer trek dan jassen ze er maar een ruggeprik in woehahaha! (grapje)

x

heey meid
ik ga er ook niet heen heb het bij de eerste ook niet gedaan en ook niet voor borstvoeding ik ga deze keer ook proberen borstvoeding te geven en hier was er wel plaats voor borstvoeding curcus

groetjes tamjoh

hey dames,

ja ik had het wel graag gewild, maar door mijn warrige hoofd en drukte met werken ben ik zoals bij alles, te laat geweest om aan te meldden! blijkbaar moet je er in amsterdam al bij de 6de week (beetje overdreven maar wel iets in die buurt) inschrijven!
och ja, vroeger hadden ze dat ook niet, toch?!

Ik doe nu zwangerschapszwemmen (1x in de week), is wel lekker bewegen in het water. En ook gezellig. Ga met mijn zusje en een vriendin. Is verder niet echt een cursus maar wel lekker ontspannen en toch wel goede oefeningen, heb tenminste wel altijd het idee dat ik iets gedaan heb.
Volgende week dinsdagavond begint de zwangerschapsyoga. Daar ga ik ook met mijn zusje heen. Ben benieuwd hoe zweverig het zal zijn, want daar ben ik niet zo van. Ga het gewoon een keer bekijken en als het niks is, dan laat ik het daarbij. Wilde wel graag iets doen om te leren ontspannen (niet alleen voor bij bevalling, maar ook al in drukke tijd ervoor). Ben benieuwd!

Wij doen samen de cursus 'samen bevallen'. Mijn vriend kwam er zelf mee aan toen ik er nog helemaal niet over nadacht en die kans greep ik met beide handen aan (dat hij mee wilde:D).

Wij zijn ondertussen al een week of 3 bezig, over het algemeen wat vroeg maar de vrouw die de cursus geeft gaat straks op vakantie.
Wij hebben een klein clubje met 3 stellen (dus 6 mensen) en het wordt gewoon in het huis gegeven van de vrouw die het geeft. Heel relext en vertrouwd allemaal en ook best gezellig!

Dinsdag hebben we bijvoorbeeld leren puffen, een erg lachwekkend moment natuurlijk met zn allen!
Ik vind het zelf erg fijn dat alle info wordt verteld en alles nog eens wordt uitgelegd en dat mijn vriend hetzelfde tehoren krijgt en ook alle ademhalingsoefeningen enzo leert voor als ik het straks niet meer weet.

Ik ben er tot nu toe heel tevreden over!

Terug
Bovenaan