Zwangerschapscursus

Ik ga ook niet naar een cursus. Ik deel de gedachte dat vrouwen dit al heel lang doen en de meesten daarvan het ook zonder cursus moesten doen, dus zonder cursus zal het ook vast wel goed komen. Vroeg of laat moet de baby er toch echt uit! Heb een tante die vroeger een pufcursus heeft gedaan, haar beide bevallingen waren zo heftig dat ze er alsnog geen reet aan heeft gehad. Zie er dus niet echt nut van in, je weet toch nooit van te voren hoe je bevalling zal zijn dus een echte voorbereiding zie ik er niet in. Ontspanning dan weer wel als het echt je ding is, maar ikzelf ontspan me liever op andere manieren door bijv. lekker in de natuur te gaan wandelen om m'n conditie (wat daar nog van over is) 'op peil' te houden.

ook ik ga geen pufcursus doen.wel heb ik een 1op1 cursus bij een spiritueel centrum.dit is 4keer.ben nu 2keer geweest en vind het allemaal heel bijzonder om nu al contact met mijn baby te hebben.

Bij de eerste heb ik het wel gedaan. Vond het wel erg gezellig vooral met de andere zwangeren. Twas voor iedereen ook het eerste kindje en ik heb nog steeds contact met allemaal.
Maar of je er echt wat aan hebt... Je kunt ook van alles over de bevalling lezen op internet.

Zoals je in het topic hieronder kan lezen, gaan we naar de cursus samen bevallen, net als Gaby de kans gepakt toen mijn vriend ja zei haha.

En ik wilde op zwangerschapsyoga, maar nu blijkt ze alleen overdag te kunnen en dan werk ik. Heel Jammer, volgende x maar misschien.

waarom zeggen mensen altijd zo vaak : "vroeger hadden of deden ze dat ook nie"

Nee dat klopt, en ja toen kwamen de kindjes ook wel, maar als je nu allemaal tips en les of iets kunt krijgen zodat het minder moeilijk of pijnlijk gaat, dan is dat toch beter!

Vroeger aten ze ook rauw vlees etc.maar elke x als er dan een kindje stierf (nee niet bij iedereen die het at) vroeg iedereen zich af waarom..
Dus als je ellende kunt voorkomen, waarom dan niet..

Dus ik vind dat een onzin zin :) dat wilde ik even kwijt.

Ik ga vanaf 6 augustus een cursus Hypnobirthing doen, samen met mijn vriend. De laatste les is 6 september en mijn uitgerekende datum is 24 september. Ik zou liever wat eerder gaan, maar dat gaat niet door vakantie bij die praktijk.

Je leert in de cursus hoe je kunt ontspannen en focussen. Onder een lichte hypnose die je bij jezelf doet. Het idee is dat de baarmoeder zelf het werk doet en jij met je adem meehelpt. Zelfs een vrouw in coma kan een kind baren zonder te persen.
Op www.hypnobirthing.nl staat meer.

Ik vind het een beetje raar dat er gezegd wordt dat het onzin is dat er vrouwen (zoals ik) zeggen dat vrouwen vroeger ook bevielen zonder cursus. Je weet namelijk nooit van te voren hoe je bevalling zal gaan! Dus misschien heb je wel helemaal niets aan je cursus en heb je je geld en moeite verspild. Maar da's ieder z'n eigen keuze en dus ook het risico dat je wel of niet neemt. Er zijn ook vast zat vrouwen die er wel iets aan hebben, anders zouden de cursussen niet zo populair zijn :)

Het is maar net hoe je het zelf ziet en waar je je prettig bij voelt, maar zeker niet vreemd dat er óók vrouwen zijn die er géén nut van inzien. Da's ieder voor zich lijkt mij.

Terug
Bovenaan