zwangerschapscursussen omg. Breda

Hoi Anne-marie,

Ik ben gaan fitnessen bij PuurMens in Breda  (www.puurmens.nl).
Dit zijn 2 fysiotherapeutes die  de cursus "Actief Zwanger" geven.
Halfuur met de groep  (opwarmoefeningen + theorie)  en een uur  sporten aan apparaten.
De nadruk ligt op het lichamelijke. Er wordt veel aandacht besteed aan de anatomie/werking van het lichaam. Deze nuchtere kijk  sprak mij erg aan. Ik hou persoonlijk  niet zo van het gesteun, geklaag en gepuf...

Verder kun je op maandagavond 19 uur gaan zwemmen bij zwembad Sonsbeeck (www.sonsbeeck.esg.nl). Lekker warm water (32 graden) en groepsles van ongeveer 40 minuten, daarna vrij zwemmen.  Hier wordt wel volop gekletst over de zwangerschap dus daar moet je rekening mee  houden.

Succes met je zwangerschap!

Hoi Wendy, het "zwaar" zijn valt wel mee hoor (behalve de eerste 10 weken waarin ik eigenlijk alleen maar wilde slapen of op de bank liggen haha..), maar je bent gewoon minder bezig met het zwanger zijn als bij de eerste. Dan heb je ook echt de tijd om alles te lezen, te bekijken enz., en nu wil er eentje alleen lekker spelen, kleuren kletsen enz. haha..

Marieke, dank je voor de tip. Heb gelijk ff op puurmens.nl zitten kijken, en dat lijkt me echt perfect. Toch lekker bewegen, maar niet zo zweverig enzo. Super!!

Groetjes Anne-Marie

Terug
Bovenaan