Zwangerschapsdiabetes

Ik lees even alles nieuwsgierig mee, volgende week word ik getest op zwangerschapsdiabetes.
ik ben dan 23 weken zwanger en heb overgewicht. Ook heb ik helaas hoge bloeddruk. Daar heb ik ook medicijnen voor en begreep dat ze met die medicijnen ook extra alert zijn op diabetes.
ben tot nu toe 1.5 kg aangekomen en zorg dat ik iig voldoende beweging krijg. Geen idee of dat helpt maar het proberen waard haha.
kan door de medicijnen me totaal niet focussen en word snel duizelig dus ben al gestopt met werken helaas.

Hoi, 
Ik ben nu 25+4 dagen en moest de test doen ivm overgewicht. Aan het begin van de zwangerschap juist een erg lage bloedsuiker waardoor ik steeds flauw viel.
Vandaag de uitslag gekregen van de suikertest.
nuchter: 6.8 en 2 uur na het drankje 10.5 veel te hoog dus.
Ik maak me hier echt zorgen over, wilde ook graag thuis bevallen..
nu moet ik volgende week naar de gynaecoloog en dan hoor ik daar verder over hoe en wat.
Is het zo dat je altijd eerst een dieet krijgt of start je ook weleens gelijk met insuline?
Hoop dat alleen een dieet voldoende is.

Hoi, 

Afgelopen dinsdag de test gedaan en te hoog. Start 4.8 en einde 8.4. 
Maandag naar de gynaecoloog voor een groei echo en hopelijk ook de oproep voor diëtist. Nu al op suiker aan het letten en hopelijk met een niet al te zwaar dieet onder controle. Als dat zo is dan mag ik gewoon thuis bevallen en wordt het ook niet ingeleid. Wat een afspraken ineens, ook nog langs de internist en diabetes verloskundige. Kwam afgelopen dinsdag echt als donderslag bij heldere hemel. Nu gelukkig weer vol goede moed. Ga je ineens van een onbezorgde rond en gezond zwangerschap naar een medische zwangerschap. Raar gevoel. Ben nu 28+1 week en BMI van 29 voor zwangerschap. 33 jaar en geen gekke groei tot nu toe. 
Ga zelf maandag ook achter de afspraken aanbellen met diëtist. Weer een week verder en wil graag dat de kleine man er niet teveel hinder van heeft. 
Groetjes

Het is toch wel even spannend als je OGTT (dat drankje) opeens te hoog uitvalt.
Nuchter 4.3 en na 2 uur 8.3 zoals eerder beschreven.
Doorgestuurd naar de diëtiste en zelf een dagcurve gestart voor een week onder begeleiding van haar. 
Nou mijn waardes zijn zo laag en goed dat zowel de verloskundige als de diëtiste denken dat het een piekreactie was op de test. 
Eerst heel streng gegeten (zonder witmeel producten, geen snelle suikers en om de 2 uur eten). Ik werd zo flauw en duizelig. Vervolgens de hele week alles geprobeerd van cola tot pasta tot taart en patat. Mijn waarde was na het diner (na een patatje oorlog met ijsje) beter dan een salade met gegrilde groente en kipfilet. 
Ik prik elke week nog even nu om het in de gaten te houden en let op vele suikers maar verder ga ik gewoon genieten zolang de waarden prima zijn!
Mijn tip is kijk gewoon goed naar je dagcurves. Je ziet vanzelf hoe en waarop je reageert. Als je witmeel producten en vruchtensappen/zoete dranken eruit gooit scheelt het enorm. Maar iedereen reageert anders, dus ga een beetje uitvinden waarop je lichaam nu heftig reageert. 

Ik ben nu ruim een week aan het prikken en mn enige piek zit na het ontbijt. Rest gaat prima. Ontbijten met volkoren brood/crackers lukt niet, dan schiet ik zo naar 11.3. Ik eet nu 100 gram kwark met een halve perzik en 30 gram noten maar dan zit ik op 9.0. Gister hetzelfde gegeten maar met een hele perzik en zat ik op 8.4. Jullie een idee wat ik wel met het ontbijt kan doen?

Terug
Bovenaan