Zwangerschapsdiabetes

Ik heb te horen gekregen met 24w dat ik ook diabetis heb. In t begin is het zoeken wat wel mag en kan. Was daar best chagerijnig over, geen lekkere dingen ed. Nu heb ik mn draai gevonden, tja het is sober eten maar ik ben ook amper aangekomen, 12kg. Ben nu 35w3d. Ons mannetje is veel te groot dus hopelijk mag ik met 38w bevallen. Ik moet 6 dagcurves per 14dgn mailen naar de diabetis vp en om de 14dgn groeiecho en controle zhs. Verder smokkel ik wel eens en controleer daarna mn suikers, soms iets te hoog maar meestal gewoon binnen de norm en dit mag ook van de diettiste. Ik pas het volgende eetmoment er dan op aan om zo goed te blijven zitten qua waardes. 

Hallo dames ... bij mn zoontje had ik zwangerschapdiabetes met 28 weken ik zat eerst ook op dieet maar mijn waardes bleven schommelen dus heb 3 x per dag insuline moeten spuiten moest daardoor ook 3 x per dag meten mijn zoontje was niet heel groot daar was ik blij mee inmiddels is dit 2,5 jaar geleden nu ben k zwanger van mn 2de vandaag mn glucose test gedaan .. ben heel nerveus wat eruit komt als niks uitkomt moet ik met 28 weken weer  wil alle dames heeel veel sterkte wensen  liefs 

Hey dames, Dank jullie wel voor alle reacties! Nu kan ik me mentaal een beetje voorbereiden op wat me te wachten staat en alvast wat vragen bedenken voor de diëtist, diabetesverpleegkundige en gynaecoloog.  Ik hou me inderdaad voor dat het allemaal goed is voor mezelf en ons mannetje. Die doet het gelukkig tot nu toe hartstikke goed.Fijn weekend allemaal! 

Vanochtend te horen gekregen dat ik moet testen en mogelijk zwangerschapsdiabetes heb. Best spannend, komende week testen. Ben in de ochtend / als ik niet eet echt misselijk dus vind de test zelf al best spannend. Nog tips? 

Ik mocht 's ochtends nog een glas water drinken, dit heb ik ook gedaan omdat ik anders super misselijk word. Je hebt 5 minuten de tijd om het drankje op te drinken (het zijn ongeveer 2 volle bekers). Neem er de tijd voor en laat je niet opjagen. Ik kreeg een half bekertje water en het advies om dit pas als laatst op te drinken. Succes! 

Terug
Bovenaan