zwangerschapsdiabetes?

hallo allemaal
Vorige week heb ik bloed laten prikken en toen was mn glucose te hoog(7,4) dus moest ik vandaag een dagcurve laten doen. Om 8 uur,10 uur en net om 2 uur laten prikken waarvan de 1e keer nuchter. De waardes waren 6,3-11,7 en de laatste keer 7,9. De gyn zei vorige week dat het onder de 7 moest zijn. Morgen heb ik een telefonisch consult met de gyn dus ben heel benieuwd. Heeft iemand hier ervaring mee??

groetjes
 
He jakkes... Geen ervaring mee, maar ben er wel heel bang voor. Ben met mijn gewicht nogal een risicofactor dus wil er woensdag bij de vlos ook naar vragen of ze mij weer willen prikken.

Vooral ook omdat ik me niet goed voel, al zijn er geen duidelijke symptomen te vinden op internet.

Ik weet niet hoe lang je zwangr bent, maar hoogstwaarschijnlijk krijg je een afspraak met een dietiste om een dieet te beginnen tot het einde van je zwangerschap en in het ergste geval dus medicatie.

Sterkte.
 
Succes, weet ook niet wat er voor je gaat veranderen maar ik met tzt ook gaan prikken. Oudste zoon was ruim 9 pond (veel te zwaar voor mij) en mijn moeder heeft diabetes type 2 dus ben ik automatisch een risicogeval

groetjes
 
Hoi, ik ben verpleegkundige. Je bloedsuikers vallen mee. Bij die van 11.7 had je toen net gegeten. Want dan kan deze opeens uitschieten namelijk.
Je nuchtere (van 6.9 is wel wat aan de hoge kant)
Volgens mij wel zwangerschapsdiabeet, maar echt in een begin fase. Hoop dat het met een dieet in de perken gehouden kan worden.

gr yvonne
 
hoi

ik ben zelf diabetes en met zwangerschap is het extra opletten!!
dan moet ik insuline spuiten
maar als ik je waarde bekijk zijn die idd te hoog ze moeten onder de 7 zitten anders is dit gevaarlijk voor het kindje en vooral schommelingen is niet goed
maar hoever ben je nu?
 
hoi allemaal
Ik ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest en heb inderdaad zwangerschapdiabetes. De diabetesverpleegkundige weet nog niet of ik het alleen met een dieet ga redden maar ik ga het zeker proberen! ik moet nu 5 keer per dag mijn glucose meten en donderdag moet ik weer terug. Ik moet ook volgende week naar de internist.
Het valt me wel heel erg tegen allemaal, omdat ik ook al vanaf week 14 medicijnen slik voor mn hoge bloeddruk. ik ben morgen 31 weken dus waarschijnlijk nog een week of 7/8, ff doorbijten dus
 
dat is niet waar boerinnetje, je kindje wordt extra in de gaten gehouden en je krijgt extra groeiecho's maar zolang die kleine niet te groot is en je placenta er nog goed uitziet wordt die kleine echt niet eerder gehaald.
Ik heb zelf ook zwangerschapssuiker gehad maar ben wel overtijd gegaan!!

Je moet na je bevalling in het ziekenhuisblijven en wordt bij je kindje de glucose waardes gecontroleerd zijn deze 24 uur stabiel dan mag je lekker naar huis!

Succes Anne
 
Terug
Bovenaan