zwangerschapsgym/yoga/haptonomie/zwemmen

Hallo allemaal,

Hebben jullie al nagedacht over zwangerschapsgym, -yoga, -zwemmen, haptonomie enz.enz.?

Gaan jullie een cursus volgen? Ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes,
Leeuwtje

Ik zal zelf beginnen.

Ik ga net als toen ik zwanger was van Tijs (nu 1.5 jaar) weer zwangerschapsgym doen.

Ik ga het om een paar redenen weer doen. Ik heb een verhoogde kans op bekkeninstabiliteit, gelukkig in mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad. Maar hiervoor vind ik het een fijn om bekkenbodemspieroefeningen te doen. En zonder gym of begeleiding komt het daar niet van, ik ken mezelf.

Ik vond het ook erg fijn om 1x per week een uurtje helemaal voor mezelf en de baby te hebben, even helemaal de aandacht op de zwangerschap.

Wij hadden een hele leuke groep, en we zien elkaar nog steeds iedere paar maanden. Dus die contacten zijn ook nog steeds erg leuk. Ik heb ook wel gehoord van groepen die continue onderling zaten te klagen over alle kwaaltjes, maar dat gebeurde bij ons gelukkig niet. Het was altijd erg gezellig.

Ik hoor van velen om me heen dat ze niks aan de cursus gehad hebben, zeker niet bij de bevalling. Ik dus juist wel. De geleerde ademhalingstechnieken hielpen mij juist om de weeën goed op te vangen. Door mij op m'n ademhaling te concentreren, vond ik de weeën goed te hebben. Dus om die technieken weer op te frissen voor de bevalling vind ik ook prettig.

Groetjes,
Leeuwtje

Leuk!
Ik zat net te bedenken hoe ik weer wat leven in dit forum kon krijgen met een leuk topic!
Ik ben van plan om een cursus haptonomie te gaan volgen, vooral omdat de verhalen die ik hoorde over de zwangerschapsgym nogal negatief waren en het mij niet echt iets lijkt.

Moet me nog even goed inlezen over die haptonomie maar heb begrepen dat het ook voor de mannen een behoorlijk interactieve cursus is, wat mij heel leuk lijkt, want voor mijn mannetje is het allemaal al zo'n ver van zijn bed show.............hahaha!!!

Maar goed, als ik jouw verhaal over de zwangerschapscursus hoor, klinkt dat ook wel weer heel positief!
Ik ga me eens even lekker inlezen, kachel hoog, kop thee en chocola erbij en googlen maar!!!

Groetjes Rimke
13+1

Bij de eerste heb ik mensedieck gedaan. Dat was echt heel erg goed voor mij!! Maar nu heb ik daar totaal geen zin in. Ik ben nu begonnen met zs-zwemmen in Nijmegen. Ik ben vorige week een keertje geweest om te kijken of het wat is.Ik begin al een aardige buik e krijgen dus was best lekker. Ik ga nu om de week en vanaf mei iedere week. Het is heerlijk ontspannend in het warme water en je voelt je heerlijk gewichtloos!

Aanradertje om een keertje te doen.

gr Linda

Ik ben zwanger van mijn eerste en ik heb gekozen voor een workshop die zich vooral richt op je houding en alles wat er rondom de bevalling kan gebeuren... Elke bijeenkomst is wel samen met de partner, ik had eerst niet het idee dat hij daar zin in zou hebben, maar toen ik hem een paar cursus opties voorstelde, koos hij zelf hiervoor. En nu ben ik daar wel blij om... maar ben benieuwd. Misschien ga ik ook nog zwangerschapsyoga doen, maar dat moet ik nog even zien.

Bij de eerste heb ik geen cursus gevolgd. Ik zag mezelf niet in zo'n groepje vrouwen puffen. Mijn partner krijg ik er zowiezo al niet mee naar toe gaan. Ik zat nog te twijfelen aan zwemmen. Dat leek me wel lekker met die dikke buik. Maar toen werd ik ziek en kwam het daar ook niet meer van.

Uiteindelijk heb ik het helemaal niet gemist. Ik heb me goed ingelezen voor de bevalling en had de cursus totaal niet nodig. Ik wist vanzelf hoe ik moest ademen en puffen en omdat ik zoveel had gelezen wist ik precies wat er ging gebeuren. Het was een soepele bevalling. Omdat ik nu weet dat ik het voor de bevalling niet nodig heb ga ik er dit keer ook maar niet aan beginnen. Het zwemmen lijkt me wel wat.

zwemmen is leuk! Je bent even niet meer zo zwaar. En dat kan schrikken zijn als je voor het eerst weer uit het water komt. Ik ga weer bewegen in de zwangerschap, een beweegcursusje. Dan doe ik nog iets aan beweging, haha! Maar alle andere cursussen zijn voor mij zwaar overbodig. Alleen de avond over bv had voor mij nut de vorige keer.

Ik ben wel van plan om 'iets' te gaan, ik wil ig wel gewoon zwemmen, voor mezelf maar ik wil ook wel iets erbij doen. Ik denk dat ik het fijn zal vinden om een even helemala op mezelf en de baby te richten.

Ik denk niet dat ik het nodig heb al voorbereiding voor de bevalling want ik heb er 2 live meegemaakt dus ik weet wel ongeveer wat me te wachten staat. Maar dat maakt me niet echt ontspannen hahah

Vanaf welke week ga je zoeits doen?? Weet iemand dat?

Gr. Mara

16.0 weken

Terug
Bovenaan