Ik zal zelf beginnen.
Ik ga net als toen ik zwanger was van Tijs (nu 1.5 jaar) weer zwangerschapsgym doen.
Ik ga het om een paar redenen weer doen. Ik heb een verhoogde kans op bekkeninstabiliteit, gelukkig in mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad. Maar hiervoor vind ik het een fijn om bekkenbodemspieroefeningen te doen. En zonder gym of begeleiding komt het daar niet van, ik ken mezelf.
Ik vond het ook erg fijn om 1x per week een uurtje helemaal voor mezelf en de baby te hebben, even helemaal de aandacht op de zwangerschap.
Wij hadden een hele leuke groep, en we zien elkaar nog steeds iedere paar maanden. Dus die contacten zijn ook nog steeds erg leuk. Ik heb ook wel gehoord van groepen die continue onderling zaten te klagen over alle kwaaltjes, maar dat gebeurde bij ons gelukkig niet. Het was altijd erg gezellig.
Ik hoor van velen om me heen dat ze niks aan de cursus gehad hebben, zeker niet bij de bevalling. Ik dus juist wel. De geleerde ademhalingstechnieken hielpen mij juist om de weeën goed op te vangen. Door mij op m'n ademhaling te concentreren, vond ik de weeën goed te hebben. Dus om die technieken weer op te frissen voor de bevalling vind ik ook prettig.
Groetjes,
Leeuwtje