zwangerschapsgym/yoga/haptonomie/zwemmen

Ik zwem inderdaad ook, heerlijk... maar ik doe niet speciaal zwangerschapszwemmen maar gewoon baantjes zwemmen. Ik was hier mee begonnen omdat ik in het begin van mijn zwangerschap meteen al zo'n liespijn had en dus even niet los kon gaan in de sportschool. Dus dan maar lekker zwemmen. Ik vind het nog steeds wel jammer dat het maar 1x in de week kan, zou best vaker willen.

Hoi mama's,
Toevallig heb ik vandaag de foldertjes eens doorgenomen die ik van de verloskundige heb gekregen.
Ik ga denk ik yoga doen, daar was de verloskundige erg enthousiast over en het was niet zo zweverig als het klinkt! haha En ze zei dat veel vrouwen er wat aan hebben tijdens de bevalling. Dus dat lijkt me wel wat, zeker omdat het de eerste is.
Ik heb me ook ingeschreven voor een cursus Zwanger en in Vorm. Dat is een gratis cursus die 10 weken duurt. Hierin leer je vanalles wat met de zwangerschap en bevalling te maken heeft. Ik dacht ik ga het gewoon proberen en vind ik het niets dan stop ik gewoon. T is toch gratis dus er is geen man (uh vrouw) overboord.
Deze cursus kun je volgen vanaf de 6de week van je zwangerschap.
En alsof ik al niet genoeg te doen heb, heb ik me ook opgegeven voor een info avond over borstvoeding.
Volgens mijn verloskundige kun je ongeveer na 20-25 weken beginnen met zwangerschapscursussen. Maar het is wel handig om je vast te informeren of zelfs in te schrijven!

Nou ik ben erg benieuwd wat ik ervan ga vinden, want het is niets voor mij om in een groepje te puffen   enzo haha, maar wie weet valt het allemaal reuze mee!

Succes met kiezen naar iets wat bij je past!
Groetjes, Lieke

Ik heb me opgegeven voor yoga. Heb ik bij nr 1 en 2 ook gedaan en is erg goed bevallen. Heb erg veel gehad aan de diverse ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen. Mijn verloskundige ging er eigenlijk vanuit dat ik dit keer niets zou doen, maar ik vind het wel lekker zo'n uurtje per week voor mij en de baby en ook wel praktisch om het e.e.a. te herhalen. Mijn laatste bevalling is alweer ruim 2 jaar geleden.
Af en toe vond ik de yoga wel wat zweverig, maar ik heb er zoveel aangehad dat ik dat graag op de koop toeneem.

Leuk topic!

Ga yoga doen (heb me al opgegeven) en waarschijnlijk ook zwemmen. Zwembad is hier 5 min verderop en is speciaal een avond voor zwangeren. Ga binnenkort een keertje kijken.

hoi leeuwtje
ik heb me eigen toevallig vandaag opgegeven voor zwangerschapsgym (het heet nu anders, weet even niet hoe)
Dat begint in mei, en is 10x voor de bevalling en 5x erna.
Weet iemand of je zoiets vergoed krijgt van het ziekenfonds? Ik krijg 200 euro voor cursussen, maar of dit eronder valt...?!

Ik ga binnenkort kijken bij zwangerschapzwemmen bij mij in de buurt. Moet eerst wel een leuke badpak vinden... Ik weet echt niet wat ik verder moet - pufcursuus sprekt mij niet echt aan maar ik wil wel goed voorbereid zijn. Na het lezen van Kluuns boek 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' is haptonomie geen optie voor mij - dan maar yoga...

Mor 74  

Terug
Bovenaan