zwangerschapsgym

hallo,

wie heeft er ervaring met zwangerschapsgym? het lijkt me namelijk helemaal niet leuk om tussen allemaal zwangere vrouwen te zitten en rare oefeningen te doen. deze kijk heb ik er nu op. kan verkeerd zijn hoor, maar ik heb er gewoon geen ervaring mee. iemand anders wel leuke ervaringen???? ik ben nu 15 weken zwanger.
groetjes
 
Ik zag zelf ook als een berg tegen zo'n pufclubje op! Daarom ben ik bij de eerste samen bevallen gaan doen. Een echte aanrader!!! Je gaat samen met je partner een aantal avonden erheen. Er zijn wat meerdere stellen aanwezig, en het bestaat uit een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte. Alles wordt heel goed uitgelegd, en je krijgt goede oefeningen, voor je bekkenbodemspieren, mar ook voor tijdens de bevalling.
Kijk eens op www.samenbevallen.nl
Succes met kiezen!
 
Ik heb in principe ook niets met "pufclubjes" maar ik ben toch op zwangerschapsgym gegaan in mijn eerste zwangerschap. Het is mij heel goed bevallen! Het was gewoon gezellig, een avondje met wat gezellige meiden (dat moet je natuurlijk wel treffen) die allemaal zwanger zijn, dat schept wel een band. Ik heb er zelfs een vriendin aan over gehouden!
 
Hoi, ik had hetzelfde gevoel als jij toen ik zwanger was. Ik heb toen 1 les meegedaan en zag direct dat het echt niets voor mij was! De klachtjes en klaagbuien begonnen gelijk al bij les 1 en daar hou ik helemaal niet van! Ben daarna dus niet meer gegaan en ik moet je zeggen, mijn bevalling ging hartstikke snel en goed dus je hebt het echt niet nodig hoor! Succes!
Groetjes, Tanja
 
Hallo,
Ik heb drie kinderen en bij alledrie heb ik zwangerschapsgymnastiek gedaan.
En alledrie de keren was het totaal verschillend: de eerste keer was het heel erg gericht op zoveel mogelijk oefeningen doen (houding/buikspieren/puffen enzo)en even kort een vraagrondje houden, erg schools.

De tweede keer was het veel kletsen en vragen en soms wat oefenen