zwangerschapsgym

hallo,

wie heeft er ervaring met zwangerschapsgym? het lijkt me namelijk helemaal niet leuk om tussen allemaal zwangere vrouwen te zitten en rare oefeningen te doen. deze kijk heb ik er nu op. kan verkeerd zijn hoor, maar ik heb er gewoon geen ervaring mee. iemand anders wel leuke ervaringen???? ik ben nu 15 weken zwanger.
groetjes
 
Ik zag zelf ook als een berg tegen zo'n pufclubje op! Daarom ben ik bij de eerste samen bevallen gaan doen. Een echte aanrader!!! Je gaat samen met je partner een aantal avonden erheen. Er zijn wat meerdere stellen aanwezig, en het bestaat uit een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte. Alles wordt heel goed uitgelegd, en je krijgt goede oefeningen, voor je bekkenbodemspieren, mar ook voor tijdens de bevalling.
Kijk eens op www.samenbevallen.nl
Succes met kiezen!
 
Ik heb in principe ook niets met "pufclubjes" maar ik ben toch op zwangerschapsgym gegaan in mijn eerste zwangerschap. Het is mij heel goed bevallen! Het was gewoon gezellig, een avondje met wat gezellige meiden (dat moet je natuurlijk wel treffen) die allemaal zwanger zijn, dat schept wel een band. Ik heb er zelfs een vriendin aan over gehouden!
 
Hoi, ik had hetzelfde gevoel als jij toen ik zwanger was. Ik heb toen 1 les meegedaan en zag direct dat het echt niets voor mij was! De klachtjes en klaagbuien begonnen gelijk al bij les 1 en daar hou ik helemaal niet van! Ben daarna dus niet meer gegaan en ik moet je zeggen, mijn bevalling ging hartstikke snel en goed dus je hebt het echt niet nodig hoor! Succes!
Groetjes, Tanja
 
Hallo,
Ik heb drie kinderen en bij alledrie heb ik zwangerschapsgymnastiek gedaan.
En alledrie de keren was het totaal verschillend: de eerste keer was het heel erg gericht op zoveel mogelijk oefeningen doen (houding/buikspieren/puffen enzo)en even kort een vraagrondje houden, erg schools.

De tweede keer was het veel kletsen en vragen en soms wat oefenen

en bij de derde was het alleen kletsen en praten en iets van 10 min. oefeningen doen.

Dus je kan van te voren wel bedenken hoe het kan zijn, maar je merkt het pas als je het probeert. Voor mij was het belangrijk dat ik gewoon een uurtje in de week een avond had waar ik andere zwangeren ontmoette en vragen kon stellen als ik iets wilde weten. De gezelligheid was voor mij het belangrijkst. En ook spannend om zo met elkaar mee te leven als als iedereen uiteindelijk gaat bevallen.
En je kunt er daarna een leuke vriendinnenkring aan over houden, want meestal spreek je met het hele stel nog een paar keer af als iedereen is bevallen.

Ik vond het heel leuk om te doen de gym,
de eerste keer wilde ik gewoon heel veel leren en weten en de derde keer kon ik de rest van ervaringen voorzien, wat erg prettig kan zijn.

Waarom probeer je het niet gewoon, als het niks voor je is kan je altijd nog
stoppen, toch?

succes ermee!
 
hoi, ik dacht er inderdaad net zo over als jij. Toen ik de site van zwangerschapsyoga bekeek dat ik 'dat ga ik écht niet doen! Kijk hoe ze erbij staan!!!'. Nu ben ik inmiddels 35 weken zwanger en heb vandaag mijn 4e les yoga. Het ziet er misschien suf uit maar ik merk wel dat het ontzettend goed werkt. Die rugspieren waar je pas op het laatst last van krijgt hebben er erge baat bij en ook andere spieren die je straks tijdens de bevalling hard nodig hebt. En het is nog leuk ook!
Het hoeft natuurlijk niet maar echt, als je het eenmaal doet is het super!
Groetjes, Stephanie (35 weken precies)
 
Hallo,
Ik heb met mijn 1e zw. schap ook aan gym gedaan, dat vond ik juist erg leuk lekker kletsen met de andere zwangere en alle kwaaltjes bespreken en daarnaast ook nog oefeningen doen en informatie krijgen.
Ik heb juist meegedaan ivm de gezelligheid en omdat ik verder niemand kende die ook zwanger was.

groetjes wendy
 
Ik ben ook 15 weken zwanger en zit ook niet op een theekransje te wachten. Ik ga daarom zwangerschapsyoga doen. Ik heb gewoon wat rondgebeld en ik denk dat dit mij het beste zal gaan bevallen. Je kan er al in de vierde maand mee beginnen en je partner gaat 4 avonden mee.
Misschien moet je hier en daar eens gaan kijken. Dan kan je goed zien wat er geleerd wordt. Of bedenk van te vooren wat je wilt en zoek hier een cursus bij. Je hebt zo veel cursussen en je verloskundige kan je vertellen welke er bij jouw in de buurt te vinden zijn!
 
Terug
Bovenaan