zwangerschapsgym

Het is maar net wat voor groepje je treft.
Ik had totaal geen leuke groep. Alleen maar klagen en mutsen, het leek wel of ze zichzelf ziek vonden. Maar als je wel een leuk groepje treft is het denk ik heel gezellig.
 
Ik heb bij m'n eerste zwangerschap wel gym gevolgd maar vond er niet veel bijzonders aan. Het enige interessante is dat je nog een keertje doorneemt hoe het allemaal fysiek zal gaan. Ik heb het denk ik ook niet getroffen met de groep, het was niet eens gezellig. En bij m'n bevalling kreeg ik alleen maar beenweeën en daar hadden ze nu net niets over verteld. Dus aan de oefeningen heb ik ook niets gehad. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Ik denk dat ik het bij m'n tweede zwangerschap (16 weken nu) alleen maar bij zwangerschapszwemmen ga houden.
 
Bij een eerste lijkt het me wel handig om iets van een cursus te gaan doen. Vooral omdat je dan wat handgrepen hebt, die heel handig zijn tijdens de bevalling. Ik heb samen bevallen gedaan, wat met je partner is. En vond het erg fijn dat je uitleg krijgt over wat er geburt (en gaat gebeuren) tijdens zws en bevalling. Ook krijg je oefeningen. Ik heb een enorme weeënstorm had, en heb er veel aan gehad dat mijn partner de oefeningen+puffen ook kende, waardoor hij me kon coachen. Ik denk als ik geen oefeningen had geleerd, ik was gaan hyperventileren, omdat ik niks kon doen om de weeën op te vangen. Ik ben nu zwanger van de tweede en vindt het nu wat minder belangrijk.
 
Terug
Bovenaan