zwangerschapsgym

A

Anoniem

Guest
hoi,

Steeds meer mensen vragen aan mij: en ga je ook naar zwangerschapsgym?
Ik had daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, maar misschien is het wel verstandig.
Tenminste weet iemand wat zwangerschapsgym inhoudt? Ik zoek iets waarmee ik me een beetje kan voorbereiden op de bevalling? Voor de beweging hoef ik het niet te doen.
Hebben jullie ideeen voor cursussen ofzo? En hoe zijn jullie aan de adressen gekomen?
groeten Elke (20w)

Hoi,
Ik was eigelijk van plan om niets te doen, maar had bedacht dat zwangerschapsyoga mij wel wat leek. Ik bellen voor info, waren ze al bezig met de cursus en in september begint er weer een nieuwe. Aangezien ik in oktober uitgerekend ben weet ik niet of dit nog veel zin heeft. Dus als je iets wilt gaan doen, wees er snel bij!
Succes!
Groetjes Rene 22w & 1d

tja, ik denk dat ik de verloskundige maar eens bel morgen. Ik kan er op internet ook niet echt iets over vinden.
Ik heb wel een foldertje in huis over Samen Bevallen, maar dat zijn 9 lessen van 2 uur, sorry hoor, daar heb ik geen tijd voor!
groeten Elke

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de gym gevolgd, vond ik erg prettig. Weet niet meer hoeveel weken dat was, maar 1 uur in de week, ook nog 5x na de bevalling gehad. Je leert hoe je moet ademen tijdens de bevalling, je praat over je babytje, wat er allemaal kan gebeuren tijdens je bevalling (inknippen ed), je kunt al je vragen kwijt en je gymt ook nog natuurlijk...

In onze regio zit een stichting die zo'n zaken allemaal regelt, als ik me opgeef voor kraamzorg krijg ik van hen automatisch aanmeldingsformulier van bijv de zwangerschapsgym binnen. Misschien is dat bij jullie ook het geval? Je moet je wel optijd opgeven, want vol=vol natuurlijk...

Succes!!

Hai asja,
De zwangerschapsgymen verschillen nog welk hier en daar. Maar het komt neer op algemeen praatje over zwanger zijn en bevallen. Het trainen van de bekkenbodemspier en het oefenen van verschillende puf technieken.
Je moet wel opschieten met je inschrijven want sommige cursussen beginnen al met 25weken.
Ik heb zelf toen adressen gevonden in de gouden gids en er hingen er wat op het prikbord bij de verloskundigge!
Succes!

Groetjes Lillian

Hallo,
Ik heb nu een tijdje zwangerschapsyoga van mijn tante en dat bevalt goed.
En ik heb me laatst aangemeld bij de thuiszorg.
Amstelring.
Ik weet niet of die ook in de buurt zit bij jullie,
Maar via hun kan dat, en je krijgt nog korting ook als je, je bij hun aanmeld.

Als je echt iets wilt leren voor de bevallig is dit echt aan te raden (heb ik gelezen)
Maar je kunt ook even contact opnemen met de thuiszorg.

Ohw ja en het slimste is dat je voor week 20 (met een meerling eerder.. zoals ik)
je gaat aanmelden voor een cursus, dan heb je de meeste kans op een plekje.

Veel plezier!

Ik heb het niet gedaan, mijn behoefte om met andere zwangere te zijn was niet zo groot.
Om me voor te bereiden heb ik het boek 'duik in je weeen' geleend echt een geweldig boek. De bevalling is echt goed gegaan, makkelijk (als je dat van bevallen kan zeggen) en geen enge dingen als inscheuren.

Overigens moet ik hem nu kopen, die vriendin woont in Noorwegen.

Terug
Bovenaan