zwangerschapsgym

Ik ben inmiddels alles vergeten!!! In week 33 had ik mijn laatste zw.gymles. Inmiddels loop ik op 42w/2d. Lekker overtijd dus. Morgen word ik ingeleid. Gelukkig kan mijn man zich de pufles nog goed herinneren dus die gaat me helpen bij het puffen.
Effie

Nou, ik zit wel op gym en uit goed fatsoen maak ik 't af, maar wat een onzin!
Sjongejongejonge, zeg!
Voor mij geen nagym en bij evt volgende kindjes ook geen gym.
Wat een 'waste of time'!

Als je onzeker bent is het ideaal:

Lekker elkaar opstoken hoe erg de bevalling van de vorige was en wat een stomme dokters in het ziekenhuis.
En op alles wat de 'juf' zegt reageren met een: Nou, bij ons was 't heeeeel anders"

Het is dat ik stevig in mijn schoenen sta en alles over me heen laat komen, maar ik zie aan sommige bij mij op de gym dat ze elke week banger worden voor de bevalling.

Zo, dat is eruit.

Ik doe zelf zwangerschapsyoga, en ik denk wel dat ik er iets aan heb maar volgens mij wordt het allemaal nogal overschat.
Het belangrijkste is volgens mij dat je je goed ontspant tijdens het bevallen en voor een groot deel moet je het toch maar over je heen laten komen.

Misschien een is een tip voor jou het boekje "veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Het zat in het kraampakket dat ik van CZ kreeg, en ik vond het erg interessant om te lezen. Het gaat over hoe een bevalling gaat (hormonen en zo), over ontspanning tijdens de bevallen en waarom dat zo belangrijk is (weer hormonen), over verschillende houdingen, over de rol van de partner etc etc.
Ik heb er in elk geval heel wat van opgestoken, en dat maakte mij een wat minder onzeker over alles wat komen gaat.

N.

Ja inderdaad het boek waar N. (hierboven)het over heeft heb ik ook gelezen en heeft me ook voorbereid op wat komen zou!
Er staan verschillende ervaringen in van een vk,heel leuk om te lezen!
Vooral tijdens mijn zwangerschapsverlof...

ook ik had geen gym ofzoiets gedaan zag het niet zitten tussen al die andere zwangeren in.Kreeg ook twijfels en uiteindelijk kreeg ik een spoedkeizersnede en had ik er ook helemaal niks aan gehad als ik het wel had gedaan. Nu in verwachting van de volgende doe ik het weer niet je weet toch niet hoe het gaat lopen je bevalling.

Terug
Bovenaan