zwangerschapsgym

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik een "zwangerschapscursus" gedaan. Dat lag een beetje tussen zw.gym en een praatclub. Wel wat puftechnieken geleerd, maar halverwege de cursus werd duidelijk dat ik een keizersnede zou krijgen. Dus daar heb ik niet zoveel aan gehad. Verder had ik niet zoveel met de andere dames.

Dit keer ben ik om twee redenen aan yoga begonnen. Ten eerste wilde ik een uurtje voor mij zelf en mijn zwangerschap hebben. Ten tweede leek het me wel nuttig om wat ademhalings- en ontspanningsoefeningen te leren. Tot op heden bevalt het goed (nu 2 lessen gehad). De groep is gemengd qua zwangerschap. Er zijn dames bijna uitgerekend, maar ook dames die rond de 25 weken zitten. Hierdoor schijnt het aantal dames wel min of meer gelijk te blijven door het hele jaar door.

groetjes,
Martine

Hi meiden,

ik volg sinds de 18e week zwangerschapsyoga-lessen, erg fijn. Lekker een uurtje met je buik en  ademhaling bezig zijn en tussendoor veel tips krijgen over je houding, de bevalling en het ontspannen. In het ziekenhuis raadden ze me yoga ook aan, zij vinden dat vrouwen die zw.yogalessen hebben gevolgd, beter kunnen ontspannen tijdens de bevalling. Dat gaf me toch wel de doorslag bij mijn keuze. We zitten gemengd dus iedereen is op een ander moment uitgerekend, daardoor heb je weinig band met elkaar maar vind dat wel prima zo.

Groetjes en succes met kiezen!
Janneke

Ik ga deze keer niet.
Vorige keer wel gegaan, maar vond er niet veel aan. Was ook niet echt een hele leuke groep en de leidster was wat mij betreft ook niet echt een aanrader haahaha!

Nu wilde ik zwangerfit gaan doen, maar omdat ik meestal al 2 avonden in de week weg ben heb ik er maar vanaf gezien, wordt me toch wat te druk (en teveel oppas)

Groetjes

hoi nee ik ga niet heen dit keer ik geloof het wel met de eerste 2 ben ik ook niet heen geweest met de 3 wel   na zwangers gym en nu met de 4 heb ik weer zoiets van wat moet ik daar. komt nog bij dat ik er voor reizen moet en als mijn auto stuk is ik toch 8 kilomter moet fietsen dus ik blijf thuis haha.

Terug
Bovenaan