Zwangerschapsgym

Op 13 januari start ik met de zwangerschapsgym...
Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in, maar de VK raadde het wel heel erg aan.
Ik moet 9 keer voor mijn zwangerschap. En 6 keer daarna?! Vreemd vind ik dat, wat moet na mijn bevalling daar nou doen dan. Ook moet mijn partner 1 keer mee haha!! En dat vindt ie leuk. (NOT)

Gaan jullie iets doen aan zwangerschapsgym ofzo??

Liefs Sonja

Hoi Sonja,

Voor mij is het de derde zwangerschap en ik de vorige keren wel naar gym geweest maar nu ga ik niet meer.
Gezellig was het wel maar ik weet na 2 bevallingen wel wat te doen haha.
Vaak heb je inderdaad nagym na de bevalling dit is om je bekkenbodemspieren goed te trainen zodat je urineverlies beperkt blijft.
Veel plezier.

Ik doe geen zwangerschapsgym. Heb dit bij mijn eerste wel gedaan maar bij de tweede ook al niet meer. Vond het eerlijk gezegd alleen gezellig maar de cursus zelf vond ik niet zo.

Ik wil het wel graag doen. Ben nog op zoek naar iets. Wil eigenlijk graag zwemmen, maar hier in de regio is het zwangerschapszwemmen pas om 21.00uur! Op een woensdagavond. Belachelijk... Ik ben van plan binnenkort naar de thermen in Aken te gaan.Heerlijk verwarmde (bubbel)baden, zout water, rustig en goedkoop.

Ik ga het zeker niet doen. Ben van mezelf erg sportief. Na de eerste 2 lessen bij de eerste zwangerschap was ik het al wel zat....de oefeningen stelden niks voor, ik voetbalde en volleybalde toen nog volop...
Ook trof ik geen gezellig clubje...vooral daarom haakte ik al snel af.
Bij de tweede weer geprobeerd, zelfde verhaal! Bij de derde, en nu ook weer ben ik gaan zwemmen. Dit bevalt prima! Leuke meiden en je kunt het lekker op eigen tempo doen, voor de een ligt dat natuurlijk hoger als bij de ander!

Ik denk dat je iets moet zoeken dat bij je past, een vriendin van me heeft het erg naar haar zin gehad bij yoga!

Ik doe aan zwangerschapszwemmen, erg lekker en je kunt het op eigen tempo doen. In januari start ik met zwanger en fit, fitness en cardio gericht op je zwangerschap.
In mijn eerste zwangerschap Yoga gedaan, was ook erg fijn maar daar lag het accent erg op bevallen en dat heb je dan al een keer meegemaakt en wilde nu meer voor de conditie en spieren hebben.

Su6 Sonja en het is idd echt goed voor je hoor om in beweging te blijven op een verantwoorde manier. Na die tijd zul je er ook baat bij hebben om alles weer een beetje in shape te krijgen hahahahahahaha

Ik heb ooit eens 1 les zwangerschaps gym gevolgd toen ik zwanger was van de oudste. Ik vond er totaal niks aan. Helemaal niet leuk, geen uitdagende oefeningen, en ik paste niet echt in de groep (ik was toen 19, rest van de groep 35+) Dus ik heb werkelijk nog nooit iets van speciale zwangerschapscursussen gedaan, en ik ben toch echt al twee keer keurig thuis bevallen, beiden binnen vier uur na de eerste wee. Mijn ervaring is dat als je bevalling begint, je automatisch wel weet wat je moet doen.

Daarbij moet je iets doen wat je echt leuk vind. Ik vind zwemmen leuk, dus ik doe wel zwemmen, niet speciaal zwangerschapszwemmen, dat is bij ons om 19.00 uur, erg handig als je al een paar kinderen hebt rondlopen, precies spitstijd thuis. Verder wandel ik heel veel. Beweging krijgen is wel heel belangrijk, maar hoeft niet perse in een zwangerschaps clubje. Het kan natuurlijk wel gezellig zijn. Maar je hebt zoveel cursussen. Informeer anders even bij de thuiszorg wat ze allemaal aan cursussen hebben.

Terug
Bovenaan