zwangerschapsgymnastiek of niet??

A

Anoniem

Guest
Hallo mede zwangere,

Een vraagje ik weet nl. nog niet of ik wel ga, maar ik weet er te weinig vanaf om een beslissing te maken.

Wie doet aan zwangerschapsgymnastiek? Vind je er wat aan en heb je er wat aan denk je?
Of
Wie heeft het niet gedaan en heeft hier ook weinig problemen mee gehad met de bevalling?
Of
Wie heeft het gedaan en had zoiets met de bevalling ik heb er weinig aan gehad???

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

ik doe ook aan gym is echt een aanrader je leert er echt een hoop van.
en het is er reuze gezellig!!

hoi, ik ga de gym wel doen, ben net begonnen in het boek veilig bevallenen   nu denk ik er nog meer over. het schijnt dat uit statestieken blijkt dat mensen die een cursus doen toch beter zijn voorbereid... maar je moet het zelf weten!

succes!

Ik heb in tijden niet zo gelachen als op de gym van de thuiszorg. Onwijs leuke meiden, nuchtere lerares en heel veel opgestoken.

En als ik er niks aan heb, omdat alles anders loopt dan heb ik nog leuke herinneringen aan die avonden dat we blauw lagen en straks 2 terugkomdagen met de baby's.

Ik dacht dat ik er te nuchter voor was, maar ik vond het heel leuk.

Martine

de 1e lessen heb ik weinig opgestoekn, behalve dat uitwisselen van kwaaltjes erg handig is. Afgelopen les en de komende 4 gaan we t over ademhalings- en ontspanningsoefeningen tijdens weeën hebben. Hiervan heb ik nu al veel opgestoken. Weten welke vormen van ademhaling er zijn en dat ze je in een ritme brengen om door de wee heen te komen, vind ik erg prettig.

Hoi,

Het is altijd leuk om je zwangerschap met andere te delen dus ik zou altijd wel iets gaan doen.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik Yoga gedaan. Deze keer wilde ik de gym uitproberen zodat ik mee kon praten over het verschil.
De gym vond ik helemaal niks. Yoga, gym wat je ook doet. De gezelligheid is ook heel erg afhankelijk van de "juf" en de medecursisten.
De yoga vond ik helemaal geweldig. Ik ben zelf niet zo zweverig typ, maar ik heb er tijdens mijn bevalling erg veel aan gehad.
Gym gaat eigenlijk meer over het in conditie zijn/ blijven voor en tot de bevalling en er is ook aandacht voor de ademhaling, puffen, opvangen van de weeën  enz. Verder vond ik het erg theoretisch. Bijvoorbeeld: Een hele uitleg waarom je huid jeukt (iets met je lever of zo) maar niet wat je er aan kunt doen.
De yoga gaat meer over contact maken met de baby in jou, ontspanningsoefeningen en soepel blijven in je lijf. Ook hier komt de ademhalng, puffen en weeën opvangen enz. aan bod. Verder zijn er bij de yoga nog veel alternatieve oplossingen en tips. Bijvoorbeeld weeën opvangen dmv drukpunten (wat bij mijn bevalling super werkte) toen ik er bij de gym naar vroeg was dit daar niet echt bekend.

Succes met je zwangerschap,
groetjes Janneke

Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Ik doe er niet aan, want het lijkt mij echt verschrikkelijk 10x verplicht naar een cursus en al dat geklets... ik heb er geen behoefte aan. Haal mijn informatie van internet en boeken. Ga wel samen met mijn partner naar 1 avond over bevallen. Dat vind ik wel prettig.
Kijk gewoon wat bij je past of probeer het uit als je twijfelt.
Succes.
Groetjes V.

Dat is ook wat mij tegenhoudt, weer een verplichting erbij, 10 x is best veel!

Ik doe aan zwangerzwemmen en dat is heerlijk, een klein groepje en je bent zowel sportief bezig als ontspannen. En....het is vrij om te komen, dat vind ik erg prettig.
.
Yoga lijkt me ook wel lekker en straks lijkt babymassage me ook erg leuk!

Er zijn dus genoeg mogelijkheden om ook nog sociaal bezig te zijn!

Terug
Bovenaan