zwangerschapsgymnastiek of niet??

Mijn man en ik hebben bij de eerste de cursus Samen bevallen gedaan. Een Aanrader met grote A. Door de mannen erbij werd de sfeer heel erg leuk. Er wordt veel nuttige en weinig overbodige info gegeven. Mij heeft het veel vertrouwen gegeven dat ik die bevalling wel aan zou kunnen. En binnen 6 uur na het sprontaan breken van de vliezen had ik ons zoontje thuis in de armen. En ik kon inderdaad die bevalling prima aan! Door de rust van te voren kon ik me heel goed ontspannen en schoot het goed op. Sterker: ik heb de weeen niet als pijnlijk ervaren! (wel als heel heel hard werken, haha)

Nu bij de tweede ga ik gym bij de thuiszorg doen. De info heb ik niet meer nodig (de eerste kwam in aug. 2005 en nummer 2 komende maart), maar de gezelligheid en een uurtje aandacht voor de kleine kan ik wel gebruiken. Deze zwangerschap gaat al zo snel voorbij.

groejtes
greet

Ik sluit me helemaal aan bij Greet, ook Samen Bevallen gedaan, lekker praktisch en gewoon gezellig. Ook mijn bevalling was in 6 uur na het spontaan breken van de vliezen, en alleen het laatste half uur ontsluitingsweeen vond ik echt pijnlijk (helaas weet je dan nog niet dat het het laatste half uur is ). Er werd me zelfs gezegd dat ik zo goed kon ontspannen. Prima cursus dus, en nog steeds heel gezellig mailcontact met de overige mensen. Om de paar maanden even bij elkaar om de kinderen te laten zien :)

Een ieder bedankt voor het reageren!!!

Als ik aan gymnastiek denk dan zag ik idd een beeld voor me van geitenwollensokken en samen zitten puffen enzo.
Maar dat beeld is door jullie reacties weggenomen. Toch ga ik denk ik dan voor yoga. Want ik heb er niks aan op dit moment om tips te krijgen hoe ik gezond moet blijven, want ik ben al ziek hahahahahaa. (ja kan er zelf grapjes over maken)

Het gaat mij om dat ik evt. tips krijg om hoe om te gaan met diverse weeën. Wat ik gemerkt heb is dat ik weinig heb met hoe gaat jouw zwangerschap etc. omdat de mijne al zo anders verloopt door m'n ziekte  dan 'normale' en ik heb geen behoefte om dat constant uit te moeten leggen.

Uiteraard zijn er hier en daar raakvlakken, en daar praat ik bijv. over mee hier op het forum maar heb geen behoefte om hele zwangerschapsverhalen etc. aan te moeten horen. Merkte het vd week ook al dat bij een vriendin er twee gelijk van allerlei verhalen begonnen van hun toen, ben weggelopen.
Niets ten nadele van andere die er wel behoefte aan hebben hoor!!!

gr funkymum

Hoi allemaal, nog even over die verplichting, ik had dat probleem ook vanwege mijn onregelmatige werktijden, maar heb nu een cursus van 6 keer gevonden. dat leek mij precies genoeg. het is mensendieck, en ja, ná het lezen van het boek veilig bevallen wil ik toch wel wat ademhalings en ontspannings technieken leren..... ik ben benieuwd, ik strat wel vrij laat: in december pas.

groetjes! mm, 24wkn

Terug
Bovenaan