zwangerschapsischias

Hoi,

Ik ben op dit moment 25 weken zwanger en heb vanaf de 9e week al last van ischias. Ik heb me er al bij neergelegd dat werken er niet meer inzit tot de bevalling. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met ischias na de bevalling. Trekt het weg of kan ik er last van blijven houden? Ik hoor in m'n omgeving veel tegenstrijdige verhalen. Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
 
Ischias is een ontsteking van de grote zenuw (nervus ischiadicus). Deze zenuw loopt van de lage rug via de heup naar de voet.
Ischias wordt veroorzaakt door een directe druk op deze zenuw.
De diagnose van ischias en hernia worden wel eens door elkaar gehaald omdat de klachten veel op elkaar lijken.

Weet er verder niks van, sorry. Ik heb zelf wel een zoals mijn arts het noemt 'oude kneuzing' in mijn onderrug wat pijn met uitstraling naar de benen veroorzaakt. Is wel te vergelijken met ischias en hernia. Mijn geluk is echter dat ik er na een natuurlijke bevalling misschien vanaf ben.
 
Hai Sarina,

Wat erg voor je meid. Ik heb ook zwangerschapsischias gehad en het is heel pijnlijk. Helaas is het bij mij overgegaan in bekkeninstabiliteit. Die hele onderkant van mij is niet zo heel sterk geloof ik. Met de ischias was het zo dat ik er veel aan had om rust te nemen. De ontsteking moet weggaan en dat kan alleen met rust. Je zou je arts om Buscopan kunnen vragen, dat kreeg ik in het ziekenhuis ook tegen de pijn en het is dus veilig voor de baby. Normaal krijg je voor ischias middelen als dyclofenac maar dat is nu denk ik geen aanrader. Verder is er weinig aan te doen. Ik wens je heel veel sterkte!

Annemieke
 
ik heb er ook last van gehad,en nu voel ik het ook weer opkomen...het gaat wel over na je zwangerschap,al kun je er af en toe nog wel last van hebben,alleen niet zo vaak.Het is inderdaad erg pijnlijk,maar weinig aan te doen...

heel veel sterkte ermee!!
 
hoi,ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook last gehad van ischias,na de bevalling was het eigenlijk vrij snel weer weg.Nu ben ik weer zwanger(34wk)en heb er(nog)geen last van,hopen dat het weg blijft!
gr en sterkte ermee
 
Heb bij de zwangerschap van mijn eerste dochter pas last van ischias gekregen 3 weken voor haar geboorte, wel heel erg trouwens, kon nauwelijks lopen.
Bij de zwangerschap van mijn tweede dochter begon het al bij 3 maanden. Met veel tandenbijten kon ik tot het eind toe blijven werken. Maar ik schaamde me wel want ik liep als een eend te waggelen (je gaat lopen naar de pijn)
Na mijn eerste zwangerschap was het na een week helemaal weg. Na mijn tweede zwangerschap na 3 weken, maar af en toe voel ik het wel als ik verkeerd ga zitten. Ben nu net zwanger van de derde, dus ben benieuwd.
Sterkte.
Mijn verloskundige zei altijd dat ischias in 99 % van de gevallen weer wegtrok na de bevalling
Groetjes
 
Terug
Bovenaan