zwangerschapsischias

hoi tarnjo,

ik heb ook last van mijn stuitje. bij deze zwangerschap (de 2e) meer dan de eerste.
mijn fysio raadde aan juist elke dag een stuk te gaan wandelen (en dan flink doorstappen) en ook als je op bed ligt je handen op de buik leggen en dan je ontspannen. merk wel dat het helpt. sterkte de komende tijd.

groetjes van Aafje (aprilmama)

Wandelen!!! Dat kan ik echt niet!!! Blokkeerd echt gelijk en ik verrek dan vd pijn!! Soms kan ik zelfs bijna niet lopen! Word ook steeds erger! Slapen is ook vervelend en durf me niet eens om te draaien. Hopelijk is t snel over!

Gr. Tamjo

Hoi Tamjo
Ja heel herkenbaar, balen is t..
Heb last van ischias sinds 16 wkn. Voor de 3e zwanger en weer bekkenklachten, maar nu wel heviger.Veroorzaakt vooral bij asymmetrische bewegingen.
Heb wel baat bij stabilisatie-oefening van de fysio:
met je rug op n harde grond liggen (bv. vloerbedekking). Voeten op de grond, knieën gebogen en daarna uit elkaar tot spreid.Even zo blijven paar minuten liggen tot de pijn verdwenen is. 2x per dag stabiliseren. Hierdoor komen elke keer je gewrichten weer in evenwicht, waar het van binnen een beetje knel/scheef zit.
Bij het slapen helpt: op je zij een stevig kussen tussen je knieën.
Boektip:cecile Drost-Bekkenpijn tijdens en na zwangerschap
Sterkte..
Pauline (26w)

@ginger

Dankjewel voor de tips. Ik doe idd bij de fysio ook zo een soort oefening. Slaap nu ook met een voedingskussen en dat gaat al beter.
Hopelijk kom ik er snel vanaf.

Jij ook sterkte ermee.

Gr Tamjo

Terug
Bovenaan