Zwangerschapskleding nodig?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nieuw hier. Ik ben niet zwanger, maar wel benieuwd. Als je geen zwangerschapskleding hoeft (doordat je bijvoorbeeld altijd hele wijde kleding draagt en je draagt geen bh) heb je dan wel zwangerschapskleding en bh nodig?</p><p>Dus is het voor méér dan enkel "omdat het anders niet meer past"?</p><p>Bedankt allemaal! </p>
 
Ik draag het niet alleen omdat m’n gewone kleding niet past maar ook ter versteviging. Ik irriteerde me bijvoorbeeld gigantisch aan als er iets op mijn buik zat, knoop of elastiek of wat dan ook. Nu heb ik een zwangerschapsbroek aan met zon brede band en vind heerlijk! 
 
Hoe bedoel je ter versteviging? Is dat iets dat echt nodig is/gezonder, of gewoon fijner maar niet per sé nodig? Dankje voor je antwoord!
 
Als je nooit een bh draagt, zou ik deze wel gaan dragen vooral in het laatste trimester. Deze groeien al vanaf het begin, per vrouw anders, maar in het laatste trimester is een bh ter ondersteuning wel fijn. Ook fijn na de bevalling tot ze helemaal uitgelekt zijn.
 
Ik hoopte ook een heel eind te komen met mijn eigen kleding, maar gaandeweg gemerkt dat dit echt niet gaat. Ik heb aardig wat wijde blousen en shirts, maar door je buik worden deze allemaal te kort. Buik past er prima in, maar het worden naveltruitjes. Ik heb dus toch wel het een en ander aangeschaft! Over een BH.. ik had een A-cup en inmiddels een ruime C-cup. Het wordt echt een stuk zwaarder dan ik gewend was en jk moet er dan ook niet aan denken om geen BH (voor de stevigheid) te dragen, maar dit zal per persoon verschillen. 
 
Hoi!
Ik ben met 11 weken al zwangerschapsbroeken gaan kopen. Heb nogal actief werk dus zo'n brede band aan m'n broek was wel heel fijn. Bh's heb ik in wat later ook goede stevige aangeschaft heb ze nu nog aan super fijn! Ik voelde me altijd zo trots als ik ging zwangerschapshoppen :)! Dus voor mij was 't bijzonder, leuk en sommige dingen ook 'n stuk comfortabeler. Groetjes!
 
Dankje voor jullie berichten, maar ik vraag me af of kleding nodig is, afgezien van het niet passen.
Dus echt nodig, niet 'handig'. 
 
Het lijkt me dat dat antwoord toch al is gegeven? Ja het is nodig, tenzij je hangtieten wilt, een afgknelde buik en naveltruitjes.
 
Terug
Bovenaan