Zwangerschapskleding??

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een rare vraag denk ik maar ik ben voor het eerst zwanger en ook nooit bezig geweest met de gedachte kinderen te krijgen dus heb me nooit zo verdiept in het een en ander. Ik ben dus nu 8 weken zwanger en maak me al druk over dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn (ik weet het) maar 1 van die dingen is zwangerschapskleding ... hoe werkt dat precies? Koop je een speciale broek als je wat dikker begint te worden en ' groeit die met je mee' of moet je om de zoveel tijd een ander kledingstuk kopen. Het zal wel heel onnozel klinken maar ik heb het idee dat alles gevraagd kan worden op dit forum! Hoop wat te horen ...

groetjes,

een ' groentje'
 
Hoi Groentje,

Je hebt oa bij Miss Etam en Prenatal zwangerschapskleding. Ik heb net toevallig bij Miss Etam een hele leuke zwarte broek gekocht (positie mode)en die broek is echt heel elastisch en sluit vrijhoog mooi om je buik heen.
Je hebt ook broeken met een elastiek met gaatjes erin, dit kan je aantrekken als je in het begin van je zwangerschap bent en het elastiek steeds een gaatje losser, naarmate je buik dikker wordt.
Ik heb een paar gewone strakke shirts voor erboven, maar wel zolang dat ze tot over je heupen vallen. Dat staat mooier vind ik.

Groetjes Lara
 
hallo
(ben junimoeder maar shop hier even)
ik heb eerst gewoon kleren gekocht met veeeeel elastiek; die pasten rond 30 wk niet meer, maar ik was HEEL dik.
dus: niet een hele positiegarderobe aanschaffen hoor! g3woon een paar dingen en wat goedkopere rekbare handel die na afloop de vullisbak in mag (in je gewone broeken blijven lopen is niet helemaal aan te raden, want die pas je na afloop dan niet meer,of ze zitten niet meer mooi omdat ze uitlubberen)
 
Ikzelf ervaar heel veel problemen met het kopen van zwangerschapskleding en dan voornamelijk met de broeken enzo. Ben al bij Miss Etam geweest en bij Prenetal maar ik kan echt niets geschikts vinden. Of de broeken zijn van boven veelste groot zelf maat 36 of de pijpen zijn zo gigantisch weid dat het gewoon geen gezicht is. Echt een goede broek heb ik nog steeds niet gevonden. Ik heb nog steeds mijn eigen broeken aan met de knop en de rits open en dan de punten naar binnen gevouwen. Een paar grotere en langere shirts gekocht en tot nu toe gaat dat aardig.
 
Hoi,
Als je verder niet dikker wordt (benen, heupen), kan je ook bij een naaister een elastisch stuk in je gewone broek laten zetten. Bijvoorbeeld een spijkerbroek die zo lekker zit, maar die al wat ouder is bv.
Veel succes ermee. Gr Tanja
 
Allereerts gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben nu net 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. Dan ben je wel een stuk geruster over veel dingen merk ik. Maar ik herken jouw vragen en onzekerheden zeker wel.
En ja, zodra je je eigen kleding niet meer aanpast dan kun je ervoor kiezen speciale zwangerschapsbroeken te kopen. Daar zit wel een verschil in, want de een werkt met een soort elastieken buikband die voorop zit verwerkt. Die heb je meestal pas nodig als je een flinke buik hebt. Pas aan het einde dus. Eerder zakt deze af, en is dus niet ideaal. Je hebt ook broeken met een verstelbaar elastiek aan de binnenkant. Je maakt deze band ruimer naar wens d.m.v. een knoop met een knoopsgat steeds te verplaatsen. Dit vind ik prettiger; zeker voor in het begin als je nog niet zo'n grote buik hebt. Sommigen krijgen trouwens helemaal niet zo'n grote buik, dus dan is zo'n appart inzetstuk voorop naar mijn idee overbodig.
Succes ermee
Daniella
 
Terug
Bovenaan