Zwangerschapsmasker

Gisteren met het mooie weer ben ik veel buiten geweest, helaas begin ik
een bruine streep boven mijn lip te krijgen, het is net of ik een
snorretje heb, ik heb dat normaal ook al wel een beetje, maar nu ik
zwanger ben is het nog erger, ik krijg nu ook allemaal van die lelijke
pigmentvlekjes op mijn wangen en voorhoofd, ik vind dit echt balen,
weet iemand hier iets op?

Groetjes Lien

 
Hallo,
Ik moet je helaas teleurstellen....er is niks aan te doen. Dit trek pas weer weg na je zwangerschap, maar dat kan ook heel lang duren en met een beetje pech blijf je het zien. Ik heb er nog van de eerste zwangerschap, ze zijn wel vager en kleiner geworden maar helemaal weg zijn ze niet gegaan.
Het enigste wat helpt is.......blijf uit de zon met je gezicht. Want de zon is de boosdoener hierbij.
Maar je kunt camouflagepoeder gebruiken om het een beetje te maskeren als je het zo erg vind of lelijk is.

liefs MF
 
hmmmm das vervelend. Er vall inderdaad niets aan te doen achteraf, wel preventief: niet in de zon of onder zonnebank, goed insmeren met hoge faktor (20 ofzo) en ik gebruik een dagcreme waar een zonnefilter 15 inzit.
Als je weet dat je er gevoelig voor bent zou ik zeker geen risico's meer nemen. Vriendinnetje van mij heeft nog jarenlang met grote bruine pigment vlekker rondgelopen die ze uiteindeiljk pas wegkreeg dmv laser. Een pijnlijke en kostbare grap dus ik zou zeggen: hoedje op en smeren maar!!

succes!
 
Hallo,

Er is wel degelijk wat aan te doen, wel pas na je zwangerschap,maar er is iets aan te doen!!!!

Neem maar contact met me op: famdegraaf@casema.nl


groetjes, Venkje
 
even aanvullend, 20 is niet genoeg, je hebt factor 60 nodig van vichy en dan nog is een hoed of pet erbij beter.

Ik heb al jaren zo'n masker zonder ooit zwanger te zijn geweest, van de pil. Nu al 2 jaar gestopt, want wil zwanger worden, maar elke zomer weer vlekken.

Groetjes
Martine(33)
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reacties, maar als ik nou zo'n
zonnebrandcreme met hoge factor ga gebruiken, dan betekent het toch dat
ik ook helemaal niet bruin kan worden in mijn gezicht?? Argh, als dat
moet dan moet het maar, maar zo'n wit gezicht als iedereen om je heen
lekker bruin is vind ik ook niet erg leuk. Verder herinner ik me dat
het vorig jaar in het nieuws was dat zonnebrandcreme kankerverwekkend
kan zijn, is dat niet schadelijk als je dat iedere dag op je gezicht
smeert, weten jullie daar iets van?



Groetjes Lientje

 
Ik baal er ook van dat wanneer je vlekken hebt je met hoge factoren moet gaan smeren. Iedereen bruin en wij zwangeren een bleek snoetje

Ik heb vorig jaar niet gehoord dat het kankerverwekkend zou zijn die zonnebrandcreme. Raar hoor, want daar smeer je het toch juist tegen? Ik denk dat die zonnestralen meer kwaad doen dan creme.
 
Hoi,

Ik ben er inderdaad ook gevoelig voor, dat weet ik omdat ik het ook kreeg vand e Diane pil die ik een tijdje geslikt heb... je moet inderdaad gewoon met Sun Block smeren, je hele gezicht... Echt waar, want een bleek snoetje is minder erg dan een bruine snor en wangen (en eventueel voorhoofd, dat had ik). Trouwens, met  een goede Sun Blocker kun je vaak wel bruiner worden hoor, dus je blijft niet helemaal wit. Oke, niet zo lekker bruin als andere niet-zwangere vrouwen. Maar ja, keuzes maken...
En bij sommige vrouwen gaan de vlekke nooit meer weg, dus dat wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen, niet? Het hangt er een beetje vanaf hoe intensief je zont en hoe gevoelig je ervoor bent.
Het is waar dat er in een aantal zonnebrandcremes EN Sun Blockers foute stoffen zaten op een gegeven moment (volgens mij is dat al langer dan een jaar geleden hoor), dat waren o.a. Nivea, verder weet ik het niet. Het lag aan een ingredient wat er in zat en dat staat gewoon op de fles. Helaas weet ik niet meer welk ingredient het was. Maar omdat ik voor mijn gezicht toen ook dat spul nodig had heb ik er kritisch naar gekeken en kon je ook gewoon goede cremes vinden hoor. Of anders van Biodermal ofzo... (bij de Tuinen de krijgen o.a.).
Ik smeer mijn gezicht in ieder geval nu al in als de zon erg fel schijnt en er een kans is dat ik lekker buiten ga zitten, je weet maar nooit (ben nu 17 wkn en 2 dgn zwanger)... je ziet er echt maf uit met van die vlekken.

Ik hoop dat het meevalt voor je! (en voor mezelf, haha).

Liefs, Linkie.
 
Terug
Bovenaan