Zwangerschapsmigraine!

Hai Kitty,

Volgens mij zijn de eerste 3 maanden hormonaal het meest ingrijpende tijdens een zwangerschap, daarna zal je misschien wat minder aanvallen krijgen dan nu.
En het verbaast mij niets dat je na het verlies van je kindje zoveel migraine-aanvallen hebt gekregen, want verdriet en stress is natuurlijk ook een trigger. Als je zwangerschap niet op zo'n vreselijke manier was afgelopen, had je misschien minder aanvallen gehad.

Tja, het is wel echt lastig hè, want je bent gewoon zo ziek op zo'n moment. Mijn moeder is 1x weggelopen bij haar belastingadviseur, omdat ik haar nodig had.
k denk dat de baby er weinig last van heeft van aanvallen tijdens de zwangerschap, maar zeker weten doe ik dat eigenlijk niet. Ik ben nu dus al bijna 5 maanden aanval vrij en dat dus alleen maar doordat mijn nek is losgemaakt. Misschien dat je dat ook eens kan proberen?? Een vastzittende nek kan een extra trigger zijn. En weet je welk voedsel voor jou een trigger is?

Heel veel sterkte!

Hoi Hottymommy,

Het kan inderdaad wel extra zoveel geweest zijn, toendertijd. Met verdriet heb je het denk ik wel erger. Ik hoop er eigenlijk wel op, zodat het straks meevalt. Maar dat zal de tijd uitwijzen.

Je kan best gelijk hebben, wat mn nek betreft. Ik heb gisteren, en vandaag hevige hoofdpijn, vanuit mn nek. (geen migraine). Ik heb mn verloskundige gebeld, en zij zegt dat uitval van ledematen tijdens migraine, geen gevolgen heeft voor het kindje, dus daar ben ik nu wel gerust over. Zij had het er ook over dat er iemand bij hun in de praktijk zit, speciaal voor zwangerschapsmigraine, om dit te behandelen. Ik ga daar binnenkort een afspraak bij maken.

Wat voedsel betreft.......ik merk inderdaad bij bepaald voedsel, dat het het opwekt. Paprika en tomaat moet ik vermijden. Sterke kaas, chocola en cola. En kruiden.....Maar dat vind ik nogal moeilijk, want kruiden zitten toch wel overal in. Bijv. macaroni, of spaghetti moet ik dus niet eten. Omdat er in die pakjes kruiden zitten waar ik dus blijkbaar niet tegen kan. Ik vind het erg lastig hoor....soms weet ik echt niet meer wat ik moet eten!!! Hoe ga jij daar mee om?

Groetjes, Kitty

Hoi Kitty,
Wat fijn dat er in de praktijk van je verloskundige iemand zit die jou misschien kan helpen! Weet je wat voor achtergrond/opleiding die persoon heeft? Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen! Misschien kan het mij ook helpen, als de migraine weer mocht verergeren tijdens de zwangerschap (ik ben pas 5,5 week zwanger).
Ik heb lang bepaald voedsel gemeden. Mijn triggers waren oa rode wijn, blauwe kaas, mosterd en andere scherpe kruiden. Nu laat ik eigenlijk alleen de blauwe kaas nog staan en sinds ik weer zwanger ben ook weer de rode wijn natuurlijk. Ik krijg ook vaak migraine na periodes van stress en als ik te weinig slaap, als mijn hormonen schommelen. En als de temperaturen veel veranderen. M.n temperatuursveranderingen zijn killing, en daar heb je helaas zo weinig invloed op. Stress bestrijd ik met yoga, slaaptekort met vroeg naar bed gaan.
Ik wilde trouwens nog wel even kwijt dat ik het heel erg vind dat je je zoontje bent verloren. Ik weet niet of het al lang geleden is, maar ik kan me voorstellen dat het nog steeds moeilijk voor je is en dat het heel spannend is om weer zwanger te zijn. Ik wens je dus een heel mooie, goede en migraineloze zwangerschap toe!!
Liefs,
Hottymommy

Hoi Hottymommy,

Dank je wel voor je woorden. Het is nu een jaar geleden dat Danny* is overleden. Op 7 december 2006. Vlak voor die datum hadden mn man en ik weer een positieve test in handen. Heel dubbel, maar wel heel mooi.
Danny had een ernstige hartafwijking (rechterkamer ontbrak, longslagader te klein), en er mankeerde ook nog iets aan zn hoofdje (aardbeienvorm). Volgens het ziekenhuis was dit alles een foutje van de natuur, maar toch zitten we wel weer behoorlijk in spanning of het met dit kindje wel goed gaat. Ik word wel goed in de gaten gehouden. Krijg met 14 weken een uitgebreide echo en met 18 weken. Met 18 weken  kunnen ze met zekerheid zeggen, of hij of zij dezelfde afwijkingen heeft of niet. Toch zie ik het ook wel positief in. Maar soms is het wel lastig om het positieve vast te houden.

Nu ook, ik ben afgelopen zaterdag flink gevallen (uitgegleden), en daar maak ik me toch wel weer een beetje druk om. Mn been is helemaal blauw, dus ik hoop het daar mee op gevangen te hebben. Ik had die dag wel krampen in mn buik, maar dat is nu weer weg. En ik voel me toch wel weer zwanger. Morgen 10 weken.....wat gaat het toch snel. Jij bent nog niet zolang zwanger.....hoe voel je je verder? Veel misselijk? Of valt het mee?

Ik zal je op de hoogte houden over diegene (voor de migraine) in de verloskundigepraktijk. De 23e mag ik er heen, en dan zal ik eens kijken. Zit nu in de lappenmand, heb flink de griep te pakken! Dus zit lekker thuis, uit te zieken..........

Groetjes, Kitty

Terug
Bovenaan