Zwangerschapsmisselijkheid

MarjoleinOcke

New member
<p>Ik ben op dit moment 8 weken zwanger en wat ben ik toch misselijk. Ik heb anderhalve week geleden van de huisarts (op aandringen van de vk) emesafene gekregen. Ik bleef maar overgeven en hield helemaal niks binnen.</p><p>Nou helpen deze tabletjes enigzins. Ik moet niet meer de hele dag overgeven. Wel ben ik nog een hele dag misselijk en moet ik na het avondeten nog steeds overgeven. Ook heb ik heel veel moeite om voldoende vocht binnen te krijgen omdat bij alles wat ik eet en drink me misselijk voel worden, tot kokhalzen toe. </p><p>Heeft er iemand hier ook last van en hoe ga je hiermee om? Rust pakken is voor mij geen optie want ik heb er nog 2 rondlopen.</p><p>Groetjes Marjolein </p>
 
Ik heb via een vriendin die huisarts is de tip voor het medicijn metoclopramide gekregen. Helpt heel goed en is veilig! Zou rechtstreeks daarom vragen en gewoon benadrukken dat emesafene niet werkt en je het niet volhoudt zo. Je mag er 3 per dag, maar met 1 pilletje per dag merk ik echt al super veel verschil.
Daarnaast helpt bij mij geurloze gembertabletten icm Bonusan multi Natal actief ook heel goed om het ergste op te vangen. Maar zit nu op 10 weken echt in de piek en daarom medicatie erbij gevraagd. Heb bij m'n eerste zwangerschap 18 weken afgezien, halve dagen gewerkt en alleen maar afgevallen, dit keer grijp ik eerder in en dat bevalt wel goed.
Sterkte!!!
 
Terug
Bovenaan