Hoi,
Ik heb het ook gehad en door de hormonen stond ik helemaal ondersteboven ervan.
Gelukkig heb ik alles heel snel geregeld en wist ik precies hoe en wat.
Vooral op de koolhydraten letten bij je eten. Suikers op de verpakking moet je niet naar kijken! Als je van fris houdt dan cola light, in Fanta light zit bijv nog wel koolhydraten.
Ik had een eetschema en een productenlijst waar het aantal koolhydraten op stond. Dit gebruikte ik voor het begin maar ging daarna zelf alles tellen. Mijn schema was:
Ontbijt 25 gram koolhydraten
2,5 uur later testen en dan tussendoortje max 25 gram
Weer 2,5 uur later
Lunch 45 gram
Weer 2,5 uur later testen en tussendoortje max 25 gram
Diner 45 gram koolhydraten
Wat je een soort van onbeperkt mag zijn vleeswaren, kaas, noten, olijven, ei en groente. Dit kun je gewoon lekker eten als je trek hebt.
Ik moest genoeg eiwitten binnen krijgen. Als ontbijt Griekse yoghurt, neem de 10% vet daar zit het minste in met fruit of muesli (let op koolhydraten bij muesli). Bij mijn lunch altijd een glas melk en 2,5 uur na mijn diner een flinke kom (rond de 300 gram) Optimel yoghurt of vla. Even kijken hoe je zit met de koolhydraten maar weer max 25 gram.
Als tussendoortje pakte ik in de ochtend een Evergreen ofzo, hier zitten precies 25 gram koolhydraten in. In de middag 1 banaan of iets anders van fruit.
Ook had ik standaard noten, kipfilet en kaas bij me. Kon ik lekker van eten.
Qua lunch had ik koolhydraatarm brood en melk. Dan altijd dingen erop waar geen punten in zaten dus kaas, vlees, groente en ei.
Succes en het is echt niet zo erg als dat je in het begin denkt!
Onze dochter woog bij geboorte (40+4) 3280 gram.