[quote quote=10231699]Hi, Oei dat is even schrikken! Ik zelf heb diabetes type 1 en ben zwanger. Wat kan helpen is je voedingsmomenten over de dag verdelen. Ipv wit voedsel overstappen naar volkoren in alle soorten en maten. Let op de 5p’s: Pizza, pasta, patat, pannekoeken en euhm even kwijt nr 5, maar daar kan je heel hevig op reageren qua schommelingen in suikerwaardes. Let op toegevoegde suikers in producten onder de verborgen namen zoals dextrose / glucose / siroop etc. Drinken kan je evt tot 4gr per 100 gr aan koolhydraten evt nog drinken, mocht je het water/thee of light even zat zijn. Ik ben overgestapt naar groente eten, tomaatjes, paprika’s en komkommer als snack. Mocht je ’s avonds ergens zin aan hebben denk aan kaasblokjes of nootjes. Denk aan vezelrijk voedsel, maar koolhydraatarm, dit blijft langer aanwezig in je lichaam, maar je suikers schommelen niet teveel. Lust je crackers, ontbijt of lunch met Wasa Vezelrijk bijvoorbeeld. Succes! Het is even pittig, maar ik denk dat je redelijk snel weet wanneer je te lage of hoge suikerwaardes hebt. Vertrouw op je lichaam.[/quote]
Oei, ja pizza! Ik zat vorig jaar nog in het begin en dan is het ook een beetje testen wat je lichaam wel en niet aan kan.
Friet ging goed als ik niet te veel at en daarna nog ging wandelen of strijken.
Pizza at ik maar een klein stukje, afgewogen wat 'mocht' qua hoeveelheid koolhydraten maar dat is dus niet slim bij mij haha.
Zoeff zat zo aan de 8,5 ergens.
Je kunt trouwens nog wel wat lekkers eten hoor Marije maar dit moet je wil incalculeren.
Als ik een ijsje wilde dan een waterijsje als ik m direct na een maaltijd wilde of binnen de 2,5 uur grens.
Was dit een mini magnum of cornetto dan echt 2,5 uur na een maaltijd en mits ik goed had getest.
Chips (schoot ik niet op uit) ook afgewogen op de hoeveelheid.
Nog een voordeel, ik was maar 6 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap ;-)