Zwangerschapssuiker

Hoi,
Dat is netjes hoor VOF, ik mocht niet hoger dan 7 hebben na maaltijden.

Reageerde ook meeeega hoog op pizza dus dat kun je beter mijden.
Wat hier boven al gezegd is let op de koolhydraten per 100 gram in producten. Eet wel ALTIJD de hoeveelheid koolhydraten die je mag hebben bij een maaltijd. Ga dus niet voor een salade omdat hier bijna niks in zit. Je lichaam heeft de koolhydraten wel nodig.

Mijn schema was:
Sochtends 25 gram koolhydraten
Tussendoor 25  gram koolhydraten
Lunch 45 gram  gram koolhydraten
Tussendoor 25  gram koolhydraten
Diner 45  gram koolhydraten

Ik at tussendoor alleen ook dingen waar 'niks' in zit dus doe dat ook als je trek hebt. Ga jezelf niet uithongeren.
Plakjes kaas, kipfilet (ander vlees), noten (let wel op, volgens mij zijn cashewnoten wel hoog in koolhydraten), olijven, groente, gekookt ei.
Ik moest ook echt een beker melk bij mijn lunch drinken en na mijn diner ook een dikke bak Optimel yoghurt of vla (heel laag in koolhydraten). Anders zou ik te weinig zuivel binnen krijgen.

Als je een zoetekauw bent dan kun je pure chocolade, meer dan 80% halen. Hier zit weinig in. Ook heb je koolhydraat arme koeken, die zijn echt lekker. Je kunt ook veel recepten vinden op internet.
Neem bijv slagroom, het is vet maar er zitten amper koolhydraten in.
Mocht je dus je zoete pet op hebben staan maak dan zelf iets arms met bijv een toet slagroom :)

Succes! Het is echt heel goed te doen allemaal.

Laatste waarde vandaag om 18.15u laten prikken. (had om.16.45u pasta gegeten met garnalen, groentes en kruidkaas) de waarde was 4.7 (hetzelfde als vanochtend, nuchter) ik vond dat stiekem wel gek.. ik dacht de waardes zullen gedurende de dag wel oplopen? Maar dat is blijkbaar niet zo? Is het aan de lage kant? Heb/eet ik dan te weinig misschien?

Je waardes zijn prachtig. Het is niet gek dat het 's avonds niet oploopt, dat is juist hoe het hoort te zijn. Je suikerspiegel wordt hoger als je eet, maar je lichaam reageert daar vrijwel direct op door meer insuline aan te maken, waardoor je bloedsuikerspiegel mooi constant blijft en na maaltijden vrijwel niet stijgt. 
Bij zwangerschapsdiabetes is je lichaam tgv de hormonen ongevoeliger voor insuline. Je maakt dan dus prima die insuline aan in reactie op de koolhydraten in het eten, alleen die insuline kan zijn werk minder goed doen waardoor er teveel suiker in het bloed blijft. 
Jouw dagcurve ziet er werkelijk prachtig uit. Niet te laag ook hoor, gewoon een goed functionerende glucosestofwisseling. 

Thanks voor alle reacties!!
Vandaag contact gehad met de verloskundige en mijn waardes zijn inderdaad goed, zo blij mee! Ik heb dus iniedergeval geen zwangerschapssuiker! Krijgen wel een afspraak bij de gyn. omdat onze man aan de grote kant is, maargoed dat laten we maar gewoon over ons heen komen!

@VOF Hier precies hetzelfde. Ook de suikertest gedaan met 24 weken omdat onze kleine man aan de flinke kant is. Gelukkig was het geen zwangerschapsdiabetes. 
Hoever ben je nu? Ik ben nu bijna 28 weken en krijg met 30 weken en met 34 weken extra groei-echo’s. Even kijken hoe die uitpakken, maar als hij echt groot blijft dan moeten wij inderdaad ook op gesprek bij de gynaecoloog en laten ze me waarschijnlijk niet langer dan 40 weken doorlopen. Maar goed, het is nu nog veel te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen. De verloskundige geeft wel iedere keer aan dat ze liever te grote baby’s dan te kleine baby’s zien, dus dat hou ik dan maar voor ogen. 

@Paradise, ik ben nu 35+4 weken zwanger, afgelopen dinsdag de groeiecho gehad en daar zagen ze dat hij wel echt aan de grote kant is (met 20 weken echo lag hij ook wel een paar dagen voor op de groei) positief is wel dat hij wel groeit in zijn eigen lijn (alleen nu dus boven gemiddeld) vandaar de suikertest. 
Wat jou verloskundige zegt, zei die van mij afgelopen week ook, wat grotere kindjes kunnen wat meer hebben en zich bijvoorbeeld ook makkelijker warm houden. Buiten dat wil het niet zeggen dat je een "helse" bevalling zal krijgen met een groot kind! Sommige vrouwen hebben met een klein kind net zo goed een "lastige" bevalling.

Terug
Bovenaan