zwangerschapssuiker

ik wil graag in contact komen met vrouwen die hier ervaring mee hebben.ik ben bijna 32 weken zwanger en mijn suikerwaarden zijn verstoord. mijn baby is ook al 3 weken groter als dat het hoort te wezen.

Hoi Helen,
Ik ben vandaag 32 weken zwanger en heb ook zwangerschapssuiker.
Mijn kindje loopt niet voor op de groei,maar ik moet waarschijnlijk wel insuline gaan spuiten.(heb het al in huis.)
Voor mij is dit de tweede keer dat ik zwangerschapssuiker heb en ik weet dus een beetje wat mij tewachten staat.
Ik zou het ook fijn vinden om in contakt tekomen met vrouwen die dit ook mee maken,om ervaring uit tewisselen.
Groetjes Coortje

hoi coortje,

ik ben morgen 32 weken zwanger. bij mij is het nog niet zwangerschapssuiker, maar zit er tegen aan. hoef dus gelukkig nog geen medicijnen te gebruiken. ik zit nu op dieet. moet een woensdag bloed gaan prikken en dan donderdag terug naar de gyn.het lichaampje van mijn baby is wel al 3 weken groter als dat het hoort te wezen.
groetjes helen

ik ben nu bijna 18 weken zwanger en ik heb dus dat mijn glucose veelste laag is. en nu heb ik gelezen dat dit dus uit kan monden in zwangerschapsdiabetes. hadden jullie dat eerst ook dat het heel laag was en nu dan zo hoog? moet met 24 weken weer op nieuw prikken.

groetjes maris

hoi maris,

bij mij was het eigenlijk altijd te hoog.
met 21 heeft de huisarts een vingerprik gedaan die was te hoog. toen heb ik met 26 weken een glucosetest gedaan en die bleek ook te hoog te zijn.
ik ben sinds deze week begonnen met een dieet, moet woensdag weer een glucose test gaan doen en dan donderdag naar de gyn terug

groetjes helen

hoi meiden,
toevallig zie ik dit bericht staan! Ik ben nu 21 weken en heb vanmiddag van de diabetesverpleegkundige insuline leren spuiten. ben al twee weken aan het bloedprikken, zo´n vijf keer per dag. mijn waardes zijn toch wel hoog dus ga over op de insuline. het was wel even een tegenvaller, maar ja, je doet wat nodig is.....
ik zit wel redelijk vroeg in de zwangerschap dus hoop erg dat het niet nog erger gaat worden!
ik ervaar het wel als een heel gedoe hoor; dat prikken en ook het dieet valt niet mee. je moet de hele tijd zo nadenken over je eten, pffff.
voor degenen die het eerder hebben meegemaakt heb ik een vraag; hoe ging de bevalling en was alles in orde met jullie kindjes???
fijn om zo even met 'lotgenoten' te kunnen spreken!
groet, saskia

hoi meiden,
toevallig zie ik dit bericht staan! Ik ben nu 21 weken en heb vanmiddag van de diabetesverpleegkundige insuline leren spuiten. ben al twee weken aan het bloedprikken, zo´n vijf keer per dag. mijn waardes zijn toch wel hoog dus ga over op de insuline. het was wel even een tegenvaller, maar ja, je doet wat nodig is.....
ik zit wel redelijk vroeg in de zwangerschap dus hoop erg dat het niet nog erger gaat worden!
ik ervaar het wel als een heel gedoe hoor; dat prikken en ook het dieet valt niet mee. je moet de hele tijd zo nadenken over je eten, pffff.
voor degenen die het eerder hebben meegemaakt heb ik een vraag; hoe ging de bevalling en was alles in orde met jullie kindjes???
fijn om zo even met 'lotgenoten' te kunnen spreken!
groet, saskia

Hallo allemaal,

Ik heb ook zwangerschapssuiker.
Met 20 weken bloedgeprikt en de waarde nuchter bleken iets verhoogd. Bij 24 weken weer bloedgeprikt en dit bleef hetzelfde. Ik loop nu niet meer bij de verloskundige maar bij de gynaecoloog in het ziekenhuis voor extra controle.
Ik ben bij een diëtist geweest en bij de diabetesverpleegkundige. Ik moet drie keer in de week een curve maken door zelf in mijn vingertoppen te prikken en te kijken hoe hoog de suikerwaarde is.
Tot nu toe goed te doen met een dieet. Dus hoop dat het zo blijft. Ik moet zo nu en dan extra op controle komen bij de diabetesverpleegkundige en deze beld me elke week op, hoe het gaat.
Mijn waardes zijn tot nu toe niet verontrustend, dus hoop met het dieet ver te komen. Ik ben nu 31 weken zwanger, dus schiet al op.
Wel heeft mijn moeder ook zwangerschapssuiker gehad. Dus wel erfelijk.
Het kindje is nu gewoon gemiddeld, dus niks aan te merken.
Het lijkt me inderdaad lastiger om insuline te moeten spuiten, maar ja dat went ook wel en je hebt er natuurlijk alles voor over voor je kindje en jezelf!!

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan