Zwangerschapssuiker...

Ze waren het bij de VK bijna vergeten maar er was er 1 die t toch nodig vond mij naar t ziekenhuis te sturen voor een suiker test. Mijn bmi was NET te hoog.

Ik gewoon vol goede moed vanmorgen (gelukkig met manlief) naar t ziekenhuis. Na de eerste bloedprik, al meteen doorgestuurd, mijn waarden waren 6.1 en dus hoger als 6.0 en dus hup meteen de stempel, zwangerschapdiabetes. Ik ging door de grond, wat is dit nou weer dacht ik... het voelde alsof mn lichaam faald!

Ik moet nu komende 2 dagen mezelf meten, door 7x per dag te prikken, nou tijdens het voordoen had ik nog maar 5.7 en thuis heb ik steeds nog lager... ik zit dus weer net op het randje, alleen nu aan de verkeerde kant.

Dit betekend dus voor mij, niet thuis bevallen maar definitief in het ziekenhuis. Ik moet vrijdag naar de gyeacoloog en daarna naar de dietiste, want er hoeft niet heel veel te veranderen omdat het zo minimaal is, gelukkig dus geen insuline waarschijnlijk.

Maar ik baal er echt vreselijk van. Mijn vriend vind het eigenlijk wel een fijn idee dat ik maar vooral zn kleine meisje, goed in de gaten word gehbouden, en natuurlijk is dat ook zo maar toch.. pfff wat een klap...

Bloeddruk zit ook al op t randje.... en dan denk ik, ik doe zo mn best, ben pas 3 kg aan gekomen totaal!

Nou bedankt voor t lezen, t helpt altijd wel om ff van je af te schrijven.

x kim

ow god ik ben vandaag bij de verloskundige geprikt en hij was bij mij 7 flink te hoog dus nu moet ik naar het ziekenhuis om opnieuw te testen :S vind het dood eng .

Sterkte meiden...!
Ga donderdag ook ...hoop natuurlijk dat het niet zo is, maar wat voor consequenties heeft het precies als je het wel hebt?
Je moet op je eten leten en in iig in het ziekenhuis bevallen? (dit was ik toch al van plan)...

Nou succes verder met prikken en het in de gaten houden van jullie suiker. Ik heb de test twee weken geleden gedaan en niks meer van gehoord. Ga er van uit dat het goed is. Morgen naar de vk dan hoor ik het wel.

Ik heb ook al mn dagcurve gehad. 's ochtends was hij 6.4 en 's middags 6.2. Ik vanaf het begin al bij de GN en volgens hun zijn de waarde netjes.
Pas bij 7 gaan ze "alarm" slaan. Moet nu over 4 weken weer gaan dag curve.

Ook al ben je niet dik kan je alsnog zwangers diabetes krijgen hoor !

Gr Andrea

Ik kom even inbreken van het februari-forum. Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook suiker gehad en had toen waardes boven de 11! Dan is het echt opletten. Het is inderdaad zo dat je goed op je eten moet letten en dat de groei van je baby gevolgd moet worden. Maar, ik hoefde niet perse in het zh te bevallen, omdat ik uiteindelijk heel stabiel bleef. (zonder insuline en met een dieet) In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk valt het mee.

Hey ugly betty! Ik heb je verhaal gezelezen, ik kijk steeds op de maand die moet bevallen haha... gefeliciteerd!!!

Ik heb ook al contact gehad en morgen moet ik naar de GYN, bij ons is het bevallingshuis (naast het ziekenhuis) bijna klaar, ik hoop en denk dat dat ook wel een optie is...

Ik hou goeie moed, de eerste schrik is er ook wel vanaf hoor, tis alleen ff een klap int gezicht zeg maar...

Geniet van je kraam tijd!

X

Terug
Bovenaan