Zwangerschapssuiker...

Hoe kom je aan suiker? Teveel aankomen? Te veel chocolade etc of is t hormoon gestuurd en vette pech? Niemand heeft mijn bloed ooit gecheckt op suiker. Welke week moet dat gebeuren?

het heeft volgens mij met je hormonen te maken, je word er op getest als je een verhoogd risico hebt, bijvoorbeeld als je bmi te hoog is. ik heb vanochtend voor suiker laten prikken, ben heel benieuwd.....

ik ben niet echt veel aangekomen weeg nu pas 70 en ben nu 28 weken . vandaag naar het ziekenhuis geweest heel vies drankje moeten drinken en dan een uur wachten en dan prikken.

dus ik hoop dat het een goede uitslag is .

volgens mij word je kindje gewoon sneller wat groter ( lees dikker ) maar volgens mij kun je er niet veel aan doen behalve naar de diëtisten en verloskundige .

Het heeft ook niks te maken met hoeveel je nu aankomt, ik ben pas 3kg aangekomen. Het gaat om n iets groter risico als je bmi bij begin van je.zwangerschap higer is als 30.... Het is niet heeeel erg allemaal maar wel n tegenvaller, je alvleesklier is onder druk van je hormonen niet in staat voldoende insuline te geven...

X

hallo dames
ik wil toch even wat kwijt ik heb zwangerschapdiabetes ik prik me zelf 7 x per dag en spuit 4 x per dag insuline ik heb hier niet omgevraagd het is je hormoon die dit doet en ik heb me zelf heel lang kwalijk genomen dat me suiker zo hoog is maar je kan er nix aan doen het maak niet uit wat je eet of niet eet overal zitten koolhydraten inen daar gaat het om als je een appel eet waarvan je normaal denk dat is gezond daar stijg die ook het is je alvleesklier die kan het niet aan ik ben nu 31 wk en 2 dagen en ja mij dochter is te groot maar heb er niet om gevraagd en nee ben niet dik en eet niet veel mischien dat jullie in het vervolg eerst is informatie kunnen vragen bijiemand die ervaring er mee heeft . dit is voor mij een hele moeilijke zwangerschap en het is mij tweede bij mij eerste kindje had ik dit niet

Terug
Bovenaan