Zwangerschapstest: Indrooglijn of niet?

Tot 5 a 6 week van de zwangerschap heb je nog geen bloedcontact met de baby dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en zou je gewoon een wijntje kunnen drinken.

Ik denk dat je zwanger bent? die van mij was nog onduidelijker en ben nu 9 weken zwanger?

even op reactie dat je de eerste weken geen bloedcontact hebt met je kindje.... dat klopt maar alsnog kan de alcohol zeker wel slechte invloed hebben op je kindje. Alcoholgebruik in de eerste 12 weken van je zwangerschap kan zeker wel schade leveren aan de organen van je kindje. Staat duidelijk op internet vermeld. Dus ook in de weken voor week 5/6. 

uit een artikel: 
Als je drinkt, drinkt je kind mee.
“Altijd”, aldus Marianne. “Alcohol verdeelt zich namelijk over het lichaamsvocht van de vrouw en ook al is er nog geen bloed-bloed contact, dan kan alcohol dus toch een negatief effect hebben. De alcohol komt namelijk wel áltijd bij je ongeboren kind terecht, ook al weet je dus nog niet dat je zwanger bent of is die placenta nog niet eens ontwikkeld.
Overigens, het hoeft natuurlijk niet altijd per se schadelijk te zijn, maar het vergroot de kans wel. Het is dus onzin dat het niet uitmaakt of je in die eerste weken een glaasje wijn hebt gedronken.”

Ik zou toch voorzichtig zijn met je positieve conclusie hoe graag ik het je ook toe wens.
Maar zeker na 10 minuten is het gewoon een indroog lijntje. Heb ik zo vaak gehad. Ik hoop dat ik het mis heb. Maar zou voorzichtig zijn, ook omdat het een early test is die naar mijn idee er alleen maar is om geld te verdienen. Je voorkomt een hoop verdriet, het gaat zo vaak mis in de dagen voor je nod. 
Ik klink heel pessimistisch, sorry, maar ik heb er zo lang over gedaan om zwanger te worden en zoveel geld uitgegeven aan die testen. 
Wacht tot je nod of beter, nog een dag later en test dan en lees het af binnen de tijd. 
Mocht je denken dat het toch positief is, en je onderbuik gevoel zegt het ook zou ik ook adviseren geen alcohol te drinken. Je weet immers maar nooit...
Maar ik hoop het heel erg voor je!!! 

Helemaal met jullie eens, geen alcohol tijdens de zwangerschap of bij kans op zwangerschap! Ik ben daar voor mezelf heel strikt in.
En klopt hoor Jhl, ik ga nog nergens van uit! Heb zelf ook al eens een vroege miskraam gehad. Maar de hoop is er uiteraard wel ;)

Terug
Bovenaan