zwangerschapsuiker geconstateerd

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.
Ik ben gisteren op controle geweest bij de VK en heb te horen gekregen dat ik zwangerschapsuiker heb.
Eerst dacht ik dat ze mij met iemand anders hadden verwisseld omdat ik pas afgelopen maandag bloed heb laten prikken (normale controle rond de 28 weken)
Maar ze hadden het met spoed doorgebeld.
Morgen moet ik opnieuw laten prikken eerst nuchter en daarna om het half uur met suikerwater. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ben benieuwd naar jullie verhalen,alvast bedankt!!
Groetjes Mikkie. 28 wk

hi,

Ik ben net vandaag getest, en hoor maandag de uitslag. Weet verder helaas ook niks hierover. Hoeveel kilo ben jij al aangekomen tijdens de zwangerschap? En heb jij ook zo'n dorst?
grt. Suuz 25.6 weken

Yep, hier iemand met ervaring! Bij mij werd in week 28 geconstateerd dat ik zwangerschapsdiabetes had. Ik moest daarna een week lang 3 x per dag bloedprikken (krijg je zo'n setje mee, zodat je niet de hele tijd naar het ziekenhuis moet) en aan de hand daarvan is besloten dat ik insuline moest spuiten. En echt waar, het stelt allemaal niet veel voor. Althans, zo heb ik het ervaren. Een nadeel vond ik wel dat ze bij elke echo zeiden, zoooo, dat wordt een groot kind hoor!! Hier werd ik echt bang van, dacht dat er een reus in mijn buik zat. Nou, niets is minder waar; na een zwangerschap van 38 weken is de allerliefste en allermooiste baby geboren, MIJN ZOONTJE!! Qua lengte en gewicht zat hij gewoon op het gemiddelde, dus al die waanideeen van mij voor niets, haha!  
Je bent wel verplicht om in het ziekenhuis te bevallen, maar dat wilde ik sowieso al en je moet 24 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven, omdat ze de suikerspiegel van je kindje de eerste 24 uur in de gaten moeten houden. En dan is alles weer voorbij en goed en gezond enzo. Dus wat mij betreft stelde het echt niets voor!!
Veel succes!!

Euh... een hele domme vraag misschien: maar wat zijn de symptomen van zwangerschapssuiker? Ik had er nog nooit van gehoord! Zo leer ik ook weer iets bij.

Tamara.

Bij mij kwamen we erachter omdat mijn buik en dus de baarmoeder aan de grote kant was. Er is toen een 'groei-echo' gemaakt en daaruit bleek dat de baby inderdaad wel aan de grote kant was, liep wat weken voor, bijvoorbeeld met 28 weken zwangerschap had mijn baby een grootte van 32 weken. Dit kan dan duiden op zwangerschapsdiabetes en in mijn geval was dat ook zo, MAAR DAT HOEFT NATUURLIJK NIET ALTIJD HET GEVAL TE ZIJN!! Verder voelde ik me af en toe wel echt moe en wat slapjes, maar welke zwangere vrouw heeft dat af en toe niet zou ik zeggen..

Hoi suus.
Ik ben nu ongeveer 12 kilo aangekomen.
Ik heb helemaal geen dorst dat vind ik zo raar.
Maar ja de waarde in mijn bloed was 7,7 dus dat is wel te hoog.
Succes en we hopen maar dat het allemaal meevalt!!
Groetjes Mikkie.

Hoi tomaatje.
Bedankt voor je reactie! Ik ben iets geruster nu.
Ik heb ook het gevoel ofdat ik een reus in me heb zitten die straks meteen naar de kleuterschool kan! Blij te horen dat het bij jou meeviel!!
Groetjes Mikkie.

Hoi mamatamara.
Ik had geen symtonen eigenlijk.
Ik heb bij 28 weken bloed moeten laten prikken,dat is bij ons een standaard controle en daar rolde die uitslagen uit. Ik was ook echt verbaast omdat ik niks merk.
Nu maar hopen dat het meevalt.
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan