zwangerschapsuiker geconstateerd

bij loopt dit onderzoek momenteel nog.
Ik moet de testen een aantal keer doen omdat de waarden de ene keer goed zijn en de andere keer weer niet.  Ik snap  ook niet hoe dat kan. Ik heb geen klachten en mijn buik is juist aan de kleine kant en ben nog nauwelijks aangekomen (5 kg na 30 weken). Ik heb begrepen dat de meeste vrouwen zelf geen klachten hebben, maar een erg dikke buik en veel aankomen schijnt wel een symptoom te zijn.

De behandeling schijnt ook wel me te vallen. Soms moet je spuiten, soms schijnt een dieet voldoende te zijn. En ik heb ergens gelezen dat je in het ziekenhuis moet bevallen, omdat je kindje na de bevalling min of meer moet áfkicken' van die hoge suikerwaardes. En in het zieknhuis kunnen ze dat met een infuus heel geleidelijk laten gebereuren.
Eerst maar eens afwachten wat de resultaten zijn van de nieuwste testen.

groeten,
Janneke

Hi Mikkie,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben nu al 13 kilo aangekomen, 5 kilo  in 3 weken.Ik ben best wel klein en woog maar 50 kilo voor de zwangerschap dus 13 kilo is best veel.  Ook heb ik de hele dag en nacht dorst waar helaas niet tegen aan te drinken is. Daarbij ga ik natuurlijk ook vaak na de wc. En dat van de moeiheid ja ik dacht dat dat gewoon van de zwangerschap kwam, maar kan er dus ook mee te maken hebben. Maar goed de uitslag is nog niet binnen, en kan ook zijn dat ik zoveel ben aangekomen omdat ik thuis moet blijven  voor de  rest van de zwangerschap met andere complicatie's. Eerder liep ik nog veel, en fietste ook veel, en ik werk natuurlijk ook niet meer. Maar ik wacht het nog even af en laat je het nog wel weten wat de uitslag is.

grt. Suuz 26 weken

Hoi Suuz.
Ik heb vandaag mijn onderzoeken gehad.
Eerst nuchter prikken in mijn vinger toen suikerwater drinken en toen om het half uur een buisje bloed uit mijn arm. Met andere woorden helemaal lek gestoken haha.
(5x uit mijn arm) Ik ben benieuwd naar jou uitslag!!
Laat je het nog weten?
Succes hè!!   Groetjes Mikkie.

Mikki2,

Sterkte met die suikertest. Ik heb hem ook gehad en de test is ronduit vreselijk smerig. Ik heb hem 2 keer gehad.
Ik had geen verschijnselen. Heb het kunnen redden met een dieet. Mijn zoon woog 4050 gram bij zijn geboorte.

Hoop nu bij mijn 2e zwangerschap dat ik geen suiker krijg, maar de kans is 90%. Moet dus wel een suikertest doen, zowieso.
Sterkte met alles

hallo,

ja, ook ik heb weer zwangerschapssuiker. Moet thuis prikken en ik krijg morgen dus te horen of ik deze keer weer insuline moet gaan spuiten. Bij mijn dochter kwamen ze er ook al bij 11 weken achter dat ik zwangerschapsdiabetis had, heb toen 4 keer per dag insuline moeten spuiten, vond het niet leuk, maar wat moet dat moet! Mijn dochter was inderdaad wel een reusje, ze woog op een paar gram na 12 pond, heb dus een keizersnee gehad! Maar goed, verder kerngezond!

Veel succes en geniet van je zwangerschap

Amani

hi Mik,

Uitslag: Nee, beetje aan de lage kant zelf. dus dat is goed, jammer dat niet iedereen zo'n goede uitslag heeft.

grt. Suuz 26,3 weken

Hee Mikkie,

Dat is even een tegenvaller. Ik hoop toch dat het allemaal mee gaat vallen.
gr.Ing

Terug
Bovenaan