Zwangerschapsuitkering

Truffel

New member
<p>Mijn werkgever heeft mijn zwangerschapsuitkering nog niet aangevraagd terwijl ik over 3 weken al met verlof ga. Ik zeg het elke keer maar lijkt net of hij het express niet doet. Wat gebeurd er als hij dit niet doet? Ik ga 30 mei met verlof.. En mijn contract loopt af tijdens mijn verlof. Betaald uwv hierna dan automatisch op mijn rekening ipv eerst naar mijn werkgever of moet ik dit doorgeven aan het uwv? </p>
 
Als je werkgever het niet voor je doet kun je beter zelf het uwv bellen. Daar kun je meteen vragen hoe het zit als je contract afgelopen is. 
 
Normaal gesproken hoort je werk dit aan te vragen, want het is eigenlijk een uitkering voor hun om jou uit te betalen, in principe zouden ze jou op de normale manier door moeten betalen en lopen ze dus zelf hun uitkering mis, maar in jou geval zou ik zelf bellen naar het UWV aangezien je contract afloopt tijdens je verlof. Succes!
 
Normaal gesproken hoort je werk dit aan te vragen, want het is eigenlijk een uitkering voor hun om jou uit te betalen, in principe zouden ze jou op de normale manier door moeten betalen en lopen ze dus zelf hun uitkering mis, maar in jou geval zou ik zelf bellen naar het UWV aangezien je contract afloopt tijdens je verlof. Succes!
 
Hi, mijn contract liep ook af tijdens mn verlof. Je krijgt dan direct via uwv de uitkering op je rekening ipv via je (ex) werkgever. Ik zou idd ook even zelf met uwv contact opnemen en aangeven dat je werkgever nog geen aanvraag heeft ingediend voor jouw verlof. Geniet alvast van je verlof!
 
Terug
Bovenaan