Zwangerschapsvergiftiging bij de eerste, risico bij een tweede?

Hoi allemaal,
Ook ik had bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapsvergiftiging. Helaas met veel serieuze complicaties zoals vocht in m'n longen en een baarmoeder ontsteking. Met precies 34 weken heb ik een spoedkeizersnede gehad. Mijn dochtertje is nu 5. Ik ben ook bang dat me bij een tweede zwangerschap hetzelfde drama te wachten staat..
Ze zeiden tegen mij dat de kans bij een tweede zwangerschap kleiner is maar dat zou dan inderdaad misschien te maken hebben met het niet meer afstoten wat Myrna beschreef. Ik heb echter geen relatie meer met de vader van mijn dochtertje (sinds 2 jaar een nieuwe vriend) dus bij een tweede kindje heb ik weer de kans dat ik het afstoot.. 
Gefeliciteerd voor degenen die nu weer zwanger zijn en ik hoop dat jullie een hele mooie zwangerschap zonder problemen hebben ?

Wolkjes, aspirine is een bloedverdunner, werd idd ook regelmatig gebruikt als pijnstiller!
Ik ben nu ook zwanger van nr 2 en ben benieuwd!
Mijn normale bloeddruk is zo rond de 110/65 en met de zwangerschapsvergiftiging werd ik opgenomen met een rr van 155/105..

En met dunner bloed hoeft het hart minder hard te pompen, waardoor de druk niet zo oploopt? 

Het stelt me wel gerust dat er dus geen extreme bijzonderheden hoeven te zijn bij een tweede zwangerschap. Bedankt?
Ik wens jullie ook een goede zwangerschap en gezonde kindjes?

Wolkjes nee het gaat meer om de aanleg van de bloedvaten in de placenta. Bij zwangerschapsvergiftiging gaat het bloed daar soort klonteren, waardoor het gevaarlijk wordt. Door aspirine te slikken wordt dat verkleind. 
Ik ben heel benieuwd hoe mn bloeddruk het blijft doen. En een ding scheelt, ik weet hoe het voelt als het niet goed gaat en zal nu ook meer letten op vroege signalen. + ik zal extra controles krijgen..

Terug
Bovenaan