zwangerschapsvergiftiging ook bij 2e?

Hoi Silvana,

bedankt voor je lieve woorden! Ik heb hulp gezocht in de 'alternatieve' en reguliere hoek. Hopelijk kan dit alles mij helpen om de gebeurtenissen een plaats te geven.
Je hebt het over een Hyves voor lotgenoten? Wat is het adres?

En sterkte met je pogingen voor een tweede kindje. Kort geleden is er een Margriet geweest met Anky van Grunsven als gast hoofdredacteur. Zij vertelt hier ook over haar beide zwangerschappen. Met haar kindjes en haarzelf is het goed afgelopen (zij heeft bij beiden zwangerschapsvergiftiging gehad). Dus het is zwaar, maar het kan wel!

Groetjes, Marijon

Hoi,
hoop dat je er baat bij hebt! Ik google van tijd tot tijd nog weleens wat om er meer over te lezen. Als je naar www.hyves.nl gaat kun je inks boven bij zoeken zwangerschapsvergiftiging typen en van leden moet je hyves maken en dan krijg je 2 opties 1 voor hellpsyndroom en pre eclampsie en een alleen hellp dacht ik. Eentje is open (dwz voor iedereen toegangbaar) en de ander is dacht ik gesloten. Je moet maar even kijken. Heb me er nog niet bij aangesloten...
Er is ook nog een site op internet over pre eclampsie en HELLP maar die is erg gedatteerd en was qua info niet veel bijz, wel kon je als je lid zou worden 2x pj een magazine ontvangen. Dat wil ik nog wel gaan doen, zo blijf je een beetje op de hoogte.
Mag toch wel aannemen dat ze een keer achter komen over het hoe wat en waar????

Hoi,

Toch nog even een reactie.
Waarom wij overstag gaan en met welke argumenten:
Ik ben zelf enigskind en heb altijd gezegd dat ik meer dan 1 kindje wil.
In het ziekenhuis is er heel goed voor mij gezorgd en hebben ze alles goed onder controle gehouden. Het was een zware tijd, voor mij, maar vooral ook voor mijn vriend. Maar alles is helemaal goed gekomen en mijn meisje deed het vanaf het eerste moment uitstekend. Ik ben erg positief ingesteld. Ik ga er wel vanuit dat ik weer ziek zal worden, maar ik ga er ook vanuit dat ik de 2e keer eerder zelf de symptomen zal herkennen en hulp zal inschakelen. Kortom ik ga ervan uit dat wanneer ik weer ziek zal worden, dat er dan ook weer goed voor mij gezorgd zal worden en dat mijn lichaam net zo snel weer op zal knappen als de eerste keer. Ik heb er alle pijn en moeite zeker voor over om nog zo'n ondernemende kleine meid of jongen te krijgen.

Ben benieuwd wat jouw keuze is en wanneer je ervoor gaat.
Wij wellicht de volgende maand. Ligt meer aan de verkoop van ons huis, dan aan andere zaken....

Liefs

Hai,
ondanks dat mijn man er meer bedenkingen erbij heeft dan ik gaan we er toch weer voor. De gyn heeft gezegd iedergeval het eerste jaar af te wachten omdat ik een 2 hoornige baarmoeder heb en de kleine dus maar op 1 helft heb gedragen. In mijn baarmoeder zit dus minder rek en ze wilt dat de keizersnede echt goed geheeld is om evt complicaties te voorkomen. Ook heeft ze gezegd niet te lang te wachten omdat de kans op zwangerschverg. op "oudere leeftijd" toeneemt. Ook moet ik eerst echt flink afvallen. Ik woog 60 voor de zwangerschap en 120 op het laatste. Nu gelukkig al heel veel eraf maar kamp nog steeds met overgewicht wat weer negatief is voor je bloeddruk. De kleine is nu 8 maanden dus als ik binnen de komende vier maanden mijn streef gewicht haal gaan we er aan het einde van het jaar er weer   voor. Ik blijf in het ziekenhuis onder controle en dat geeft mij toch een veilig gevoel. Ik had een hele leuke gyn en die heeft nader hand ook mijn afwijking onderzocht, echt een topvrouw en we weten zeker dat we goed verzorgd worden. En inderdad je leert en weet er nu veel meer over en het is makkelijker te herkennen. Mijn verloskundige
(h)erkende de symptomen niet en liet me vrij lang aanmodderen.
Dus eigenlijk hebben wij onze beslissing op dezelfde basis genomen als jullie!
Ik hoop dat het snel lukt en dat je zonder complicaties en zwangschverg door je zwangerschap en bevalling heen komt.
Laat je het weten als het gelukt is? Goed nieuws is altijd fijn om te ontvangen haha!!
Heel veel succes

Terug
Bovenaan