Zwangerschapsvergiftiging

<p>Deze week (35+3) is er zwangerschapsvergiftiging bij mij ontdekt. Voor de zwangerschap was ik al bekend met een hoge bloeddruk en vanaf week 21 loopt de bloeddruk steeds verder op. Vanaf week 30 ben ik wekelijks een aantal dagen opgenomen geweest omdat ik op het randje van vergiftiging zat. Nu is het zo ver en mag ik niet meer naar huis. Met max 37 weken gaan ze de bevalling laten beginnen.</p><p>Nu voelde ik me donderdag erg ziek, toen werd ik weer opgenomen en was mn bloeddruk ook weer hoog. Daarna 2 goede dagen gehad maar vandaag voel ik me weer erg slecht. Flinke hoofdpijn en veel vocht maar een nette bloeddruk. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens gehad? Kan ondanks de nette bloeddruk de waardes toch verder achteruit gaan?</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ik heb vanaf week 29 in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergiftiging echter heb ik tot en met de bevalling eigenlijk geen klachten gehad. Hield alleen wat vocht vast. 
Mijn bloeddruk was met medicatie onder controle. Soms was hij wat hoog en kreeg ik een pilletje erbij. Mijn waardes bleven verder wel goed. 
Bij mij zeiden ze wel elke keer als je klachten krijgt meteen melden. Hoop voor je dat je de bevalling nog ff kunt uitstellen! Heel veel succes in het ziekenhuis! Je bent in ieder geval op de goede plek als er wel wat veranderd...

@proudmama, in een week was de waarde van de eiwitten vertienvoudigd,daarna dus opgenomen. Gek is dat hè hoe iedereen anders reageerd. Ik heb al een paar keer geen klachten gehad maar wel een bloeddruk van 195/110. En nu dus juist wel klachten. Moet het inderdaad ook blijven aangeven. Vandaag weer urine sparen dus morgen de uitslagen. Als het verslechterd gaan ze de baby al houden. Gelukkig loopt de kleine aardig voor qua groei waardoor er wel wat reserves zijn. 
Wanneer is bij jou uiteindelijk de baby geboren?

@proudmama, in een week was de waarde van de eiwitten vertienvoudigd,daarna dus opgenomen. Gek is dat hè hoe iedereen anders reageerd. Ik heb al een paar keer geen klachten gehad maar wel een bloeddruk van 195/110. En nu dus juist wel klachten. Moet het inderdaad ook blijven aangeven. Vandaag weer urine sparen dus morgen de uitslagen. Als het verslechterd gaan ze de baby al houden. Gelukkig loopt de kleine aardig voor qua groei waardoor er wel wat reserves zijn. 

Ik heb nog geen zwangerschap vergiftiging. Wel medicatie en klachten en wordt dus vaak gecontroleerd. Mij is verteld dat als je bloeddruk ok is je in principe geen vergiftiging kunt krijgen. Maar als t al geconstateerd is lijkt t mij een ander verhaal.
Sterkte!

Bij mij was me bloeddruk eigenlijk hele tijd prima tot de controle van 29 weken toen direct bloed geprikt en urine ingeleverd en toen werd ik 's middags al gebeld dat ik moest worden opgenomen. 
Dit was op dinsdag, toen was zaterdag ochtend mijn bloeddruk echt hoog iets van 190/110. Toen heb ik twee dagen aan infuus gelegen om dit naar beneden te krijgen. Daarna kon ik het gelukkig met pilletjes af want van dat infuus voelde ik me echt beroerd.
Uiteindelijk hebben ze mij ook met 37 weken ingeleid. Fijn dat de kleine al wat reserves heeft! Onze dochter had een flinke groeiachterstand, waardoor het wel echt spannend was als me bloeddruk weer wat te hoog was. Mijn bloeddruk schommelde hele tijd rond 90/140.

Terug
Bovenaan