Zwangerschapsvergiftiging?!

<p>Hallo iedereen! <br /><br /></p><p>ik vraag mijzelf nu toch af of ik gek ben of niet.. ik ben nu 35 weken zwanger en ik voel mij al sinds 3 weken grieperig en duizelig. Maar goed, er heerst natuurlijk ook een griep dus daar stond ik eerst niet van te kijken. Nu kan ik sinds 1,5 week niet meer zelf uit bed omdat ik dan ontzettend duizelig word en extreem moe ben. Ik heb hoofdpijn, ben kortademig, zie sterretjes etc. <br />Nu zou ik vandaag mijn eerste controle hebben maar vorige week vrijdag toch even gebeld naar de verloskundige. Deze vertelde mij dat ik gewoon moest luisteren naar mijn lichaam en vooral moet blijven liggen.</p><p>afgelopen dinsdag toch nog een keer gebeld omdat het alleen maar slechter ging en niet meer kon lopen zonder constant bijna flauw te vallen. <br />Mijn bloeddruk is normaal aan de “lagere” kant 100/60 is die de afgelopen 4 keer geweest, nu was die 105/80 dus een hoge onderdruk voor mijn doen, ook werden er eiwitten gevonden in mijn urine maar ze vond dit geen reden tot paniek?<br />nu heb ik op school geleerd dat hier wel verder actie op ondernomen moet worden maar dit vond zij niet nodig en kon opnieuw wachten tot vandaag..</p><p> </p><p> Zelf heb ik het gevoel dat dit een zwangerschapsvergiftiging is. Dat ik mij zo ziek voel is jammer voor mij maar daar kan ik mee leven maar ik ben zo bang dat het ook ten koste gaat van de gezondheid van de baby. Er gaat nu al zoveel tijd overheen voordat er wat gebeurd..</p><p> </p><p>ik voel mij niet goed, heb dit nu al meerdere malen aangegeven maar het lijkt wel of ik niet gehoord word?! <br />ik heb vanavond een extra groei echo en ze gaan nogmaals kijken naar de eiwitten in mijn urine (voor de 3e keer)</p><p>zijn hier meer dames die deze ervaring ook hebben gehad of mij hier wat meer over kunnen vertellen?</p>
 
Ik heb zelf deze ervaring niet gehad maar wel een soort gelijkwaardig iets. Het is begrijpelijk dat je je erg zorgen maakt over het welzijn van je kindje. Luister gewoon goed naar je eigen lichaam en bel gewoon opnieuw de dokter als jij het idee hebt dat dit nodig is. Je kan vanavond je zorgen opnieuw uitspreken tijdens de echo en aangegeven dat je 1000% zekerheid wil hebben dat alles goed gaat en anders sturen ze je maar door naar het ziekenhuis. Gewoon het eigen heft in handen nemen hoor! Succes ?
 
Ik heb een vergiftiging gehad. Mijn bloeddruk liep over de periode van een week of 3 snel op naar boven de 90/140. En de laatste dag ontspoorde het snel. Ik was toen spontaan aan het bevallen gegaan. Maar vlak daarvoor zat het boven de 100/160. Ik heb nooit sterretjes gezien. Wel de laatste twee weken heel misselijk en vermoeid. Ook eiwitten in de urine, maar dat werd zelfs in het ziekenhuis gemonitord. Ik lag elke dag aan de ctg, bloeddruk meten voor een half uur en urine inleveren. En mocht dan weer naar huis. We waren al een inleiding aan het bespreken toen het vanzelf op gang kwam met 35 weken. Tijdens de bevalling ging ik hard achteruit en kreeg ik niet alles meer mee, en heb ik veel medicatie gehad. Maar daarna was het weg als sneeuw voor de zon. 
Met andere woorden, ze doet nu wat ze moet doen, en als het verslechtert dan zit je zo bij de gyn. En die zal in eerste instantie ook precies dit doen. Mijn bloeddruk was halverwege de zwangerschap ook juist erg laag trouwens. 
 
 
Ik.zeg altijd luister naar je eigen lichaam als het niet goed voelt gewoon bellen.
Ik werd bij mijn zoontje ook eerst afgescheept met dat ik mij teveel zorgen maakte heb daarna gewoon naar het ziekenhuis gebeld en mocht meteen komen uur later lag ik op de ok voor spoedkeizersnede omdat het zo slecht ging hij had leukemie en hersenbloeding helaas 3 dagen na zijn geboorte overleden maar sindsdien luister ik altijd naar mijn lichaam en laat mij niet meer weg sturen bij de laatste zwangerschap ook weer minder leven meteen gebeld en mocht komen gelukkig toen alles goed gekomen.
Dus als je het niet vertrouwd gewoon bellen en als ze je niet serieus nemen naar het ziekenhuis bellen.
 
Wat goed dat je dan naar het ziekenhuis had gebeld maar wat verschrikkelijk dat je je kindje bent verloren.. ik hoop dat het goed met je gaat.
bedankt in ieder geval voor je reactie. Mocht er vanavond nog niks gebeuren ga ik inderdaad het ziekenhuis bellen! 
 
Dankjewel voor je reactie! 


Ik had zelf het gevoel dat er eigenlijk te weinig gedaan werd. Er worden wel eiwitten gevonden + een te hoge bloeddruk voor mijn doen + ik voel me erg slecht maar word helaas niet verder onderzocht..
ik wacht het vanavond gewoon af!
 
Vervelend zeg! Ik herken mijzelf wel in jouw verhaal. Ik ben ook nog 2 keer naar huis gestuurd met een teveel aan eiwitten en bij de derde keer bleken mijn eiwitten te zijn verdriedubbeld en moest ik gelijk en tas meenemen en werd ik opgenomen. Hopelijk weet je snel iets meer, succes! 
 
Terug
Bovenaan