zwangerschapsvergiftiging

A

Anoniem

Guest
vandaag ben ik bij de vk geweest. ik had een bloeddruk van 85, vorige week was dit nog 80 en in het begin vd zwangerschap was dit 65.
ook heb ik flitsen/sterretjes gezien en ben ik steeds wat misselijk. nu willen ze me eerder terug zien ivm zwangerschapsvergiftiging.
mn urine was  is prima.
wel had ik vorige week last van oorpijn (dat oor is al niet zo goed, heb dr vaker last van) en een koortslip. niet helemaal lekker dus.
nu moet je net mij hebben en zit ik weer in de zenuwen. ook hou ik wat vocht vast. zul je net zien zeg. de laatste paar weken. nou ik hoop t niet hoor.
hebben jullie nog tips, van wat wel of niet mag?

38 weken en 5 dagen

hi Jarnos,
oeps, dat is serieus hoor,
stijging van je  onderdruk met 20 en verschijnselen als sterretjes zien.
meteen gaan liggen op je linkerzij  en blijven liggen, en veel water drinken.  andere optie is bevallen, maar dat kan alleen je VK met je bepalen.
 heel veel sterkte en hopelijk blijft je hummeltje nog een paar dagen aan boord, maar je bent al 38 weken, dus op zich kan het wel.

grjes Miep36

Hoi. Ik kreeg met 37 weken te maken met een hoge onderdruk. In het begin was ie steeds 75 en op het laatst was ie 100. Om de dag moest ik naar het zh voor bloed en urine checken en bloeddruk meten. Aangezien alle functies in orde bleven en er ook geen eiwit in mijn urine zat, is dit zo gebleven tot 40w 3d totdat de bevalling spontaan op gang is gekomen. Na de bevalling was de onderdruk meteen gezakt naar 80, dus niets aan de hand. Mijn lichaam had het alleen zwaar met de laatste loodjes, maar gelukkig was het geen zwangerschapsvergiftiging, want daar is men bang voor natuurlijk. Veel vrouwen hebben op het laatst een hoge bloeddruk en gelukkig heeft het meerendeel geen zw. schaps vergiftiging. Maar wel goed dat ze iedereen zo streng onder controle houden. Thuis bevallen is dan ook geen optie meer, maar goed, dat is mij ook prima bevallen (letterlijk en figuurlijk, haha!). Probeer rustig aan te doen en sterkte met de laatste loodjes!
Patricia

hoi jarnos

heb het ook gehad tijdens me eerste zwangerschap alleen was ie toen een stukie hoger als die van jouw(begon met 85 en eindigde met 120 onderdruk) het scheelt dat je in principe al mag bevallen dus als ze zien dat het uit de hand gaat lopen gaan ze je vast weeen opwekkers geven. had zelf geen last van sterretjes ofzo maar mocht eigenlijk alleen nog maar rusten. dus niet je huis gaan soppen of lekker gaan shoppen ofzo. nee dat word duf op de bank zitten en wachten totdat je mag bevallen. oja een warm bad raden ze me toen ook af want scheen ie ook hoger van te worden. ik wens je veel sterkte mar het einde is in zicht voor je....

groetjes esther

Wat vervelend meid!!
Maar wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden toch.
Mijn bloeddruk stijgt ook steeds meer, eerst 60,65,70, en op
laatst onderdruk 75. Mijn grens is 85 dus hoef me nog geen
zorgen te maken, maar ze houden het wel in de gaten bij
elke controle.
In principe is je lichaam klaar om te bevallen met 38 weken,
dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar kan
snappen dat je toch piekert en dat je liever niet wil dat het
opgewekt wordt ofzo.
Veel sterkte verder, en hou ons op de hoogte oke.

xx Syrah (30wk)

Hai Jarnos!
Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad! Mijn bloeddruk begon ook steeds meer te stijgen en ik hield ook veel (heel veel) vocht vast. Met 37w3d bleek ik wel eiwit in mijn urine te hebben, een beginnende zwangerschapsvergiftiging dus. Ik ben toen de hele dag in het ziekenhuis geweest voor onderzoeken. Ze vertelden me dat ik de volgende dag terug moest komen voor de uitslag maar ze wisten al bijna zeker dat ik dan wel meteen kon blijven dus ik moest mijn slaapspulletjes maar meenemen. Die avond zat ik op de bank, de herhaling van Idols te kijken (feb. 2003) en toen braken ineens mijn vliezen. Ik was zooooo blij dat alles nog spontaan op gang kwam, want 10 minuten later had ik mijn eerste wee. Alleen jammer dat ik niet thuis mocht bevallen.
Tegenwoordig houden ze dit soort dingen heel goed in de gaten en ben je al bevallen voordat je echt ziek wordt van de zw.vergiftiging. Ze nemen altijd het zekere voor het onzekere. Bij mij is het in ieder geval helemaal goed gegaan (hoewel de bevalling vreselijk lang duurde maar dat had niks met de zwangerschapsvergiftiging te maken). Maak je dus niet al te druk hè, dat is juist het belangrijkste nu!

Sterkte meis!

Liefs Nicole

bedankt voor jullie geruststellende woorden. nu weet ik er iets meer van af. was al bang dat ik ineens in mn slaap ziek zou worden niets zou merken ed enz. ik heb een hoop fantasie, maar weet dus nu dat het niet zo snel zal gaan allemaal.

ik ga zo weer naar de vk om te chekken. zal mn klachtenlijstje maar ff opnoemen hihi.bedankt meiden.

bedankt voor jullie geruststellende woorden. nu weet ik er iets meer van af. was al bang dat ik ineens in mn slaap ziek zou worden niets zou merken ed enz. ik heb een hoop fantasie, maar weet dus nu dat het niet zo snel zal gaan allemaal.

ik ga zo weer naar de vk om te chekken. zal mn klachtenlijstje maar ff opnoemen hihi.bedankt meiden.

Terug
Bovenaan