zwangerschapsverlof... en nu?

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag medezwangeren,

Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie en aansluitend heb ik zwangerschapsverlof (4 weken voor de uitgerekende datum). Helaas heeft mijn man zich vergist in de weken dus hij is pas volgende week vrij. Ik verveel me!!! Wat doen jullie allemaal tijdens het verlof?

Normaal ben ik een erg sportief mens, maar met mijn dikke buik is dat geen optie, in de zon liggen bakken is ook niets, want ik krijg een zwangerschapsmasker en lekker in de stoel een boek lezen... ik kan niet zo lang stil zitten, dan gaat alles zeer doen....

groetjes
Esther (33 weken en 5 dagen)

Ga lekker op de koffie bij familie of vrienden. Of lekker een stuk wandelen. Ik zou me wel vermaken hoor!!! Helaas moet ik nog even (ben pas eind oktober uitgerekend).
Bij mijn 1e had ik een hoge bloeddruk vanaf het moment dat ik verlof kreeg. Beetje jammer, ik kon geen kant meer uit, aangezien ik rust moest houden. Hopelijk gaat het deze keer beter en kan ik echt genieten van mijn verlof, voordat het hele "circus" gaat beginnen.........
Veel plezier!
Patricia

Hoi!

De eerste dag van mijn verlof (ik ga nu de derde week in) zat ik 's avonds huilend op de bank.. als het zo zou moeten zou ik depressief worden! Ik had bijna de neiging om mijn baas te bellen of ik alsnog twee weekjes door zou mogen gaan.. Gelukkig heb ik dat niet gedaan!
Met deze hitte vind ik niets heerlijkers dan gewoon lekker mijn eigen gang te kunnen gaan. Nu ben ik iemand die zich prima kan vermaken.. lekker met een boek in de tuin of op de bank, beetje handwerken of computeren.. mijn dagen vliegen om!
Nu heb ik met mijn moeder de deal gemaakt dat we een deel van de dag besteden om samen te poetsen in huis. Zij doet de lastige klusjes, ik de grotere dingen. Heel gezellig en ik ben ook lichamelijk nog een beetje actief. Bevalt me supergoed! Af en toe gaan we samen op bezoek bij vrienden of ik ga er alleen op uit. Je moet even je draai vinden, maar geloof me.. het komt goed! Je moet denk ik even wennen aan het idee dat er niets meer hoeft en je zelf voor een dagstructuur moet zorgen, dat was tenminste bij mij zo.

Succes! En doe lekker rustig aan met deze hitte!!
Groetjes, Harma

In ieder geval fijn dat je man ook nog vrij is straks.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik 6 weken van tevoren zwangerschapsverlof genomen en mijn vriend zou vrij nemen op het moment dat ik moest bevallen. Ik had alles al klaarstaan en verveelde me vreselijk (en toen was er ook een hittegolf). ALsof ze me nog even wilde pesten kwam mijn dochter toen ook nog eens 8 dagen na de uitgerekende datum.

Nu neem ik dus maar 4 weken van tevoren op, maar dat is dan toch pas eind november.

Maar een tip voor jou: ga lekker hobby-en! Ik ben toen ook achter de naaimachine gaan zitten (als je er geen hebt, misschien kan je van iemand wat lenen). Baby-kleertjes zijn zo makkelijk om te maken en als je één naaiblad koopt, kan je ontzettend veel variaties maken met de patronen die erin staan.
Wel een ventilator op je hoofd richten, want als het even niet lukt, kun je behoorlijk gaan zweten!

dank-je-wel voor jullie reacties, vooral dat van die baas bellen om nog 2 weekjes te mogen werken komt me nu zoooo bekend voor... heb de hele tijd de neiging om te gaan mailen of bellen of ze overal wel aan denken hihihi, alsof de wereld niet zonder mij kan?!

hobbieën is een goed idee.... vrijdag is er markt hier in de buurt, ik kan wel ns een lapje stof ophalen en me creatief uitleven op de naaimachine... dat vind ik een goed plan.

Vandaag ga ik op visite bij een vriendin... misschien vind ik mijn draai nog wel...

Hopen dat ons kindje niet te lang op zich laat wachten.. ik ben zo vreselijk nieuwsgierig!!!

knufff
Esther

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 2 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt. Ik weet dat het officieel niet mag. Maar ik zag het echt niet zitten om nog 4 weken lang thuis te gaan zitten wachten. Alle vrienden en familie waren ook aan het werk, de babykamer was klaar, in huis was niets te doen. Wat moest ik thuis in godsnaam doen. Toen ik uiteindelijk dus echt met verlof ging heb ik huilend afscheid genomen van mijn collega's. Maar ik kon het echt niet meer volhouden. Ik was zo moe en dacht: als ik nu moet bevallen, red ik dat echt niet.
Nu zit ik al 3 weken thuis en ik moet nog iets meer dan 7 weken voor de uitgerekende datum. Ik heb zwangerschapsischias en kan daardoor mijn werk niet doen. Aangepast werk was ook niet voorhanden. Ik heb nu dus wel een zoontje van 2 rondlopen, maar toch verveel ik me en mis ik mijn werk heel erg. Ik ga wel elke week even langs het werk, om op de hoogte te blijven en iedereen even te spreken. Ga zo ook weer even. Maar het duurt wel erg lang zo hoor.
Liefs Maria
32 weken en 5 weken zwanger van 2e zoontje!

Esther,

geniet ervan. Die weken zijn zo weer voorbij, zeker als je straks je hummel in je armen hebt.
Je moet gewoon even afkicken.

Enne woon jij in de gemeente b-o

ja ik woon in de gemeente b-o.... je maakt me nieuwsgierig, hoe weet je dat?

Terug
Bovenaan