Zwangerschapsverlof met min max contract.

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ga over 6 weken met zwangerschapsverlof. Dit is mijn tweede zwangerschap maar ik kom er niet uit hoe het nu zit met de zwangerschapsuitkering omdat ik nu minder werk. Ik heb een contract van minimaal 12 uur en maar daar kom ik de laatste tijd niet meer aan omdat er minder werk is. Ik krijg mijn minimale uren wel betaald. Nu zit ik ook nog gedeeltelijk in de ziektewet.mijn dagloon is daarvan berekend op 40 euro per dag. Kan ik nu zelf berekenen ongeveer wat mijn loon in mijn verlof gaat worden of word dit nog weer speciaal berekend met andere cijfertjes etc? Ik ben namelijk bang dat ik een stuk minder ga krijgen in mijn verlof. </p><p> </p>

Als jij een contract hebt van minimaal 12 uur, krijg je op basis van die uren je verlof doorbetaald. Je kan altijd even informeren bij het UWV. Als goed is, krijg je van het UWV bericht hoeveel ze zullen uitbetalen. 

Nou die zegt dus weer dat ze het gaan berekenen tegen die tijd, omdat ze over een jaar gaan kijken.en dat is elke maand weer verschillend voor mij.. ik had zelf berekend mijn huidige  dagloon door UWV vastgesteld x 5 en daarvan de uitkomst keer 4 ( per 4 weken krijg ik uitbetaald.
Alleen zal er dan denk ik nog wel weer wat af gaan ( als ik de papieren van de vorige zwangerschapsuitkering er bij pak)  toen die tijd werkte ik vaak meer als 12 uur en toen pakte het gunstig voor mij uit. 

Ik heb ook een min-max contract en het UWV kijkt naar het gemiddelde van een jaar. Hierop berekenen zij een dagloon en vermenigvuldigen ze dat, afhankelijk van het aantal werkdagen per maand (21-22). 

Ja ze kijken vooral naar gemiddelden mijn werkgever speelt alleen de informatie door volgens mij en UWV kon ook nog niet echt duidelijkjeid geven omdat het nog berekend moet worden..

Ze kijken naar het aantal uur dat je het afgelopen jaar hebt gewerkt per maand en wat je verdiende en daar berekenen ze het gemiddelde van. Ik had ook een 12 uur contract maar werkte 40 uur per week dus ze hadden bij mij ook zo gedaan 

Terug
Bovenaan